Nja, jag är lite tveksam.. Om man har behövt så många sprutor förut och nu bara tre? Det kanske fungerar, men det är inget jag skulle ge mitt barn förrän det är ordentligt utprovat.
Det är långtifrån färdigtestat ännu men det är väl positivt att forskningen går framåt?
/Maria
Kanon, jag skulle skaffa det vaccinet direkt det var färdigtestat och befanns fungera!
Inte för att jag skulle skaffa katt, men för att kunna gå hem till folk som har katt utan att nysa mig halvt fördärvad och sitta med rinnande näsa och kliande ögon efter 20 minuter ungefär.
#3 Vi har vänner som vi bara kan träffa hemma hos dem och det är så tråkigt så jag skulle också välkomna detta även om jag inte är allergisk. Min ena katt klarar de bra men jag har förmodligen en allergibomb hemma
/Maria
#2 Det är alltid bra när forskningar går framåt! Särskilt när det gäller sjukdomar/allergier som kan vara dödliga..
Om jag hade så svår allergi så att det påverkar min dagliga tillvaro så skulle jag inte tveka att prova. Jag välkomnar den dagen då de finner ett vaccin mot doftöverkänslighet.. Det är jobbigt varje dag.
Eftersom jag har besvärlig allergi bl.a mot katt så skulle jag ila iväg och få sådana sprutor så fort de släpps.
Det hade jag inte tackat nej till! Men värst är just nu pollenallergin.
wow, min mamma har alltid velat ha en katt (resten av familjen också, för den delen) men hon är kattallergiker, så det har aldrig gått förrens nu, får vi väl hoppas!