Allergier iFokus

Allergier

Etikettallmänt-om-allergier
Läst 2375 ggr
NaimaG
0

Vad i h*lvete är det

De senaste dagarna har jag hafft konstant huvudvärk, rinnande ögon, trötthet, tung andning och nyser som en galning. Jag vet inte vad det är jag är allergisk mot men när jag är utomhus försvinner alla symptom men så snart jag är tillbaka inomhus så återkommer dem.

Hur tar jag nu reda på om det är katterna, hunden, kaninen eller något annat jag är allergisk mot? Gå till vårdcentral för tester har jag ju gjort hela livet och alla tester visar att jag inte är allergisk mot något.

Testade ta en sån där receptfri allergi tablet idag men inte tusan hjälpte den.

Vad gör jag nu? Jag orkar inte ha det så här.

NaimaG
0

Jag får bara mer och mer andningsbesvär. Kan man åka in akut för allergi tro?Obestämd

AnneN
0

#1 Ja man kan och ska åka in akut om man får allt för svåra allergiska besvär, tex problem med att andas!

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

NaimaG
0

Äntligen har jag kommit på vad det är. Jag reagerar på kaninen när jag har honom ståendes i trånga utrymmen så han flyttades till hallen där det är större yta och mera öppet och jag börjar genast må bättre. Vi har även skaffat jonisator till sovrummet och efter midsommar skaffar vi en större jonisator till hallen. Detta för att jag ska kunna behålla kaninen utan besvär.

AnneN
0

#3 Håller tummarna för att dina besvär inte ska bli värre och att du kan behålla kaninen

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Tassy]
0

Håller tummarna för att det går bra. Lufta och vädra mycket, samt städa buren ofta.

NaimaG
0

#5 Städar redan buren 1 gång i veckan och hans toalåda varannan dag.

Mickeffs
0

Lite långsökt men har du kollat där du bor för mögel osv?

Jag fick själv samma symptomer när ajg bodde i min första lägenhet som visade sig vara rejält mögelskadad när man drog upp köksgolvet =/

NaimaG
0

#7 Det är nyrenoverat och möggel kollade värden direkt samma dag vi flytta in.