Allergier iFokus

Allergier

Etikettallmänt-om-allergier
Läst 3334 ggr
[YlvaP]
0

Kan man bli av med allergier?

Jag har tidigare haft stora besvär med allergierna som jag har och varit tvungen att äta allergimedicin året runt. Men sen när jag började med mina psykmediciner förra året har jag detta år inte haft någon som helst känning eller liknande. Jag kan även äta äpplen igen men bara lite.

Vad har hänt? Kan allergin bara försvinna så där?

[Tassy]
0

Man brukar säga att barnallergier kan växa bort, och även vuxenallergier kan försvinna även om det är ytterst sällsynt. Men var på din vakt, det kan ta fart igen.

[YlvaP]
0

Fick mitt utbrott vid 13-års åldern och har blivit värre och värre för varje år som gått. Men jag skall hålla koll. Tack!

AnneN
0

Kan det vara något i dina "psykmediciner" som även kan motverka allergiska besvär?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[YlvaP]
0

Ja det är det jag funderar över. Har ätit en del och just nu äter jag rieperidal, optipar och concerta. Har ätit atarax, triptyl, nozinan, Stella lamotrigin ketipinor och säkert någon mer.

[Tassy]
0

atarax är ju en allergimedicin som populärt skrivs ut som lugnande.

[YlvaP]
0

Jo det vet jag. Tungan ute Men jag äter den inte speciellt ofta så och den borde inte vara långtidsverkande. Alltså att det går veckor och månader mellan varje tablett.

[Malin]
0

För min del har mina "barnallergier" försvunnit men har istället fått en fruktansvärd pollenallergi :(