Annons:
Etikettpollenallergi
Läst 6341 ggr
LenaR
2010-06-30, 23:33

Receptfria mediciner

Tänkte fråga om ni har några tips på vilka receptfria mediciner som är effektiva vid pollenallergi? Är det någon större skillnad på alla olika märken?

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Annons:
AnneN
2010-07-01, 01:12

Den enda jag kan äta som funkar och samtidigt inte gör mig dödstrött är Loratadin.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Mainebusters
2010-07-01, 01:37

Visst är det skillnad på preparaten. Men det finns många olika märken med samma aktiva substans. Loratadin finns i ex.vis Clarityn (dyr..) och sedan heter en tablett just Loratadin. Man behöver inte ta den dyraste. Cetirizin är ett annat ämne som fungerar bra. Den finns tydligen som brustablett med nu, ser jag efter en koll på www.apoteket.se

Kestin finns, de säger att det är det enda pillret man kan ta två om dagen av, men det stämmer inte enligt mig.. jag kan ta två Aerius om dagen, en morgon och kväll om det kniper.

Om du kan, så fixa ett recept på allergipiller, det blir så mycket billigare i längden! Aerius är ett preparat som många får utskrivet idag, den är kanon för näsa och ögon!

Själv använder jag Aerius och Rhinocort, näspulver. Min näsa blir sårig av spray.. Så dessa klarar jag mig med hela säsongen, ögondroppar behöver jag inte.

Så med detta klarar jag inte bara pollen, utan även gräsallergin som är värre för mig än pollen..Glad

NinniH
2010-07-01, 21:21

Jag äter Loratadin, precis som #1.
Det har alltid funkat bra för mig.

Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex
2023 startade projekt "holländartecknad dvärgvädur rex".

LenaR
2010-07-01, 22:24

Jag ska prova Loratadin. Jag äter Kestine just nu, och jag bara nyser och nyser och nyser och nyser…

Tack för era svar!

Mainebusters
2010-07-01, 22:44

#4  Du kanske behöver nässpray eller näspuff också? Jag klarar mig inte enbart med tabletter.

LenaR
2010-07-01, 22:49

#5 Vad bra att du sa det, jag trodde inte man kunde kombinera så! Det ska jag definitivt prova.

Annons:
Mainebusters
2010-07-01, 23:10

Jodå, visst kan man det! Flört

AnneN
2010-07-01, 23:37

#6 Ja det glömde jag skriva, förutom att jag äter loratadin så tar jag även Renässans nässpray mot pollen och Lecrolyn ögondroppar

_**/Mvh Anne

LenaR
2010-07-02, 00:24

Vilken tur att jag frågade er!

Punkten
2010-07-02, 14:01

#4 Jag hade kestin förut, men ju i år gick det inte alls. Det hade ingen effekt över huvud taget. Så öven jag använder Lorotadin nu. Värt att testa om det fungerar :)

Mainebusters
2010-07-02, 15:11

Ja, det är bra att köpa små förpackningar och prova sig fram. I Aerius så är det desloratadin som är det verkande ämnet. Brukar hjälpa väldigt bra mot både ögon och näsa.

LenaR
2010-07-02, 19:23

Jag kan säga att bara det att jag tagit både tabletter och nässpray idag har gjort enorm skillnad. Och så har jag köpt Loratadin också, fast jag har inte bytt än.

Mainebusters
2010-07-02, 19:44

Härligt! Glad

Annons:
[Malin]
2010-07-09, 16:09

Jag tycker egentligen att just tabletter är samma skit alltihop! Jag kör på Loratadin nu och har gjort i ett år och jag vettefan om det funkar egentligen. Det bästa för mig är nässpray och ögondroppar!

AnneN
2010-07-09, 16:11

#14 Kanske en del saker fungerar för en del personer och andra saker fungerar för andra?

_**/Mvh Anne

[Malin]
2010-07-09, 16:17

#15 Ja, det klart att det är så. Jag bara sa min syn på saken!

Upp till toppen
Annons: