Tänkte fråga om ni har några tips på vilka receptfria mediciner som är effektiva vid pollenallergi? Är det någon större skillnad på alla olika märken?
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.
Visst är det skillnad på preparaten. Men det finns många olika märken med samma aktiva substans. Loratadin finns i ex.vis Clarityn (dyr..) och sedan heter en tablett just Loratadin. Man behöver inte ta den dyraste. Cetirizin är ett annat ämne som fungerar bra. Den finns tydligen som brustablett med nu, ser jag efter en koll på www.apoteket.se
Kestin finns, de säger att det är det enda pillret man kan ta två om dagen av, men det stämmer inte enligt mig.. jag kan ta två Aerius om dagen, en morgon och kväll om det kniper.
Om du kan, så fixa ett recept på allergipiller, det blir så mycket billigare i längden! Aerius är ett preparat som många får utskrivet idag, den är kanon för näsa och ögon!
Själv använder jag Aerius och Rhinocort, näspulver. Min näsa blir sårig av spray.. Så dessa klarar jag mig med hela säsongen, ögondroppar behöver jag inte.
Så med detta klarar jag inte bara pollen, utan även gräsallergin som är värre för mig än pollen..
För föreningen, klubben, klassen, skolan, bloggen, hobbyn, intresset, spelklanen, familjen, kompisgänget, bostadsrättsföreningen, samfälligheten...
Kom igång på några minuter. Gratis förstås!
Jag äter Loratadin, precis som #1.
Det har alltid funkat bra för mig.
BirkenBalder's
Uppfödning av Dvärgvädur Rex
http://birkenbalders.eu
#4 Du kanske behöver nässpray eller näspuff också? Jag klarar mig inte enbart med tabletter.
Jodå, visst kan man det!
Ja, det är bra att köpa små förpackningar och prova sig fram. I Aerius så är det desloratadin som är det verkande ämnet. Brukar hjälpa väldigt bra mot både ögon och näsa.
Härligt!