Gräsallergiker - bra resmål?
Jag har en väldigt svår gräsallergi, gjorde hyposensibilisering för ett antal år sedan, men nu har allergin börjat bli värre igen. Så dessa veckor är det bara att hålla sig inne med stängda fönster och troligtvis resten av sommaren.
Ni som rest mkt utomlands har ni några tips på lämpliga resmål för en gräsallergiker? Som även passar småbarn.
Tyvärr har jag inget bra råd att komma med personligen, men jag vill minnas att malta (tror jag det var) ska vara ett generellt bra resemål för pollenallergiker, men jag saknar källa. Men det är en ände att börja söka i 
Kanarieöarna är också exempel på ett område där det inte finns särskilt mycket gräs, buskar eller träd och därmed inga mygg heller!
Egypten med snorkling och fantastiska sevärdheter
/Maria
Fuertuventura är inte heller gräs. Inte där jag var iaf.
För min del har det funkat fint i Tunisien och Grekland så tror nog att de flesta länderna kring Medelhavet är ok!
I medelhavet så kommer ju våren ganska tidigt och åker man dit i "vår sommarsäsong" juli, augusti så är det mesta utblommat och torrt som en öken
Sedan kan man ju välja mindre grönskande områden som vissa öar i Grekland för exempel.
/Maria
Kina funkar bra för mig. Precis vart där i 3.5 vecka (kom hem igår). Trots att det finns gräs där och faktiskt har rätt mycket grönt även inne i städer- i alla fall i Suzhou, så har mina Aerius bara legat och skräpat i väskan. Räckte med få timmar tillbaka i Norden så blev jag tvärallergisk igen!
Men Kina är ju knappast ett land man åker till för att sola och bada- om man inte åker till Hainan förståss. Men gillar man sevärdheter så har man massor att göra och nu pågår ju EXPO i Shanghai (isch, hemska tanke! För mycket turister i Shanghai nu jämfört med andra gånger jag vart där).
Jennie
På tal om gräsallergi så börjar det sticka och klia på huden om jag är i kontakt med väldigt grönt gräs för länge. Men det försvinner snabbt.