Annons:
Etikettövrigt-ot
Läst 2783 ggr
Mainebusters
2010-07-15 00:42

Omega 3

Någon här som äter det och märker någon förbättring av något slag?

Annons:
Tofu
2010-07-15 19:06
#1

Läste just att fisk diet, förhindrar psykoser hos kvinnor.Hörde också att smala kvinnor som solar halverar risken för diabetes 2.För feta finns inte den möjligheten.Är nog underhudsfettet-hullet' som hindrar?

Det handlar inte om att smala skulle ha ökad risk för sjukdomen, tvärtom och solar de dessutom, minskar risken ytterligare.

Solande ger D-vitamin, liksom fiskdiet och Omega3

Hemligheten med fiskfett ligger i dess sammansättning,innehåller för hjärnan värdefulla ämnen-dessa kan kroppen inte själv producera, vi måste därför få det från födan eller på andra sätt.Handlar om hjärnans reparations fett.Hjärnan består av fett men fungerar med hjälp av socker.(enkelt förklarat)

DesK
2010-07-17 20:27
#2

Jag har en mycket torr hud + att jag har problem med näthinnan och gula fläcken. Min optiker rekommenderade mig att börja med Omega 3 då detta i alla fall kan hjälpa upp den värsta torrheten och kanske även häva en del av mina ögonproblem. Samma råd fick jag på ögonmottagningen på sjukhuset när jag var där strax efter besöket hos optikern. Ännu är det dock för tidigt för mig att ge något utlåtande, men jag återkommer om det.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Tassy]
2010-07-19 21:14
#3

nix pix, är inte det minsta sugen på det Skrattande jag försöke så gott det går att äta bra utan en massa piller, även om mina allergier tvingar mig att ha ett gott öga till e-nummer.

DesK
2010-07-19 22:05
#4

Tassy jag håller helt med dig. Inga piller om det går att undvika, men nu är det så många som har rekommenderat mig Omega 3, så nu ger jag det ett försök i alla fall Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Mainebusters
2010-07-19 22:30
#5

#2  Jag har också torr hud, det är ett evigt smörjande så att inte eksem bryter ut, så det är för den skull med som jag vill testa Omega 3.. sen så börjar man ju bli till åldern, så det kanske är bra för fruntimmerskrämpor med.. Flört

Upp till toppen
Annons: