Hej!
Vi misstänker att min 9 åriga bror har utvecklat pollenallergi. De senaste veckorna har det kliat allt mer i ögonen och näsan är rinnig. Blir värre när han är ute.
Vi har testat Cetrizin och det funkar sådär. Vi introducerade även Lomudal (ögondroppar) igår men han tycker att det är jobbigt med dropparna. De har dock hjälpt lite, lite.
Har ni några tips?
Med vänliga hälsningar
Chess
Allergimedicin kan man behöva "äta in sig" på för att få full effekt, och nu är det mitt i pollensesången så det kan vara lite knöligt att få bukt med. Om han inte blir bättre så kontakta läkare som får hjälpa till att hitta rätt typ av allergimedicin(er) åt honom.
Nere hos er är det gräspollen som gäller nu.
Gå till vårdcentralen.. de finns bra tabletter som funkar mot både ögon och näsa. Men de är receptbelagda, typ Aerius.
För föreningen, klubben, klassen, skolan, bloggen, hobbyn, intresset, spelklanen, familjen, kompisgänget, bostadsrättsföreningen, samfälligheten...
Kom igång på några minuter. Gratis förstås!
Tack för svaret!
Hur många dagar ungefär kan det ta? Han försöker att hålla sig inne eftersom det är så jobbigt ute men ja.. inte kul att vara inne konstant.
Kanske skulle ha nämnt det också att hans pappa är allergisk mot gräspollen och vi misstänker även gråbo och björk.
Med vänliga hälsningar
Chess
www.fass.se är toppen! Min bibel.. *ler*
#10 Tittade du inte på länken i #6? Det finns flytande för barn från 1 år..
Nej, har inte testat, men det ska vara smak av bubbelgum, så det är nog säkert smaskens.. det måste ju vara en smak som tilltalar barn.
Sedan finns det ju munsönderfallande tabletter till barn från 6 år.. de smälter ju sååå fort! (har haft sådana i clarityn tidigare och de bara försvinner i munnen..)
Aerius munsönderfallande tabletter finns i en lägre styrka som man kan ge till barn över 6 år det är receptbelagt men det brukar inte vara några problem att få det utskrivet
min son som är i ungefär sama ålder som din lillebror får Aerius och det fungerar väldigt bra
Det finns även flytande för mindre barn..