Etiketttips-och-råd
Läst 3582 ggr
[tililili]
2010-07-17, 21:52

Äta ute, naturligt glutenfri? tips?

Naturligt glutenfri pizza på pizzeria? Längtar efter det!! Någon som vet någonstans? Ska till stockholm nu snart, hoppas på att hitta ngt där!

Tar gärna emot tips om andra matställen också som serverar natruligt glutenfri mat :)

Är svårt, för ofta tycker matställena att de är duktiga och har glutenfritt allternativ, men så är det vetestärkelsebaserat…

DesK
2010-07-19, 00:24

Ett tips kan vara att beställa en PuMa = Pålägg utan Macka Glad

Désirée
Afghan lives matter

[tililili]
2010-07-19, 00:30

mm, en LCHF..?

God pizza…

Äter lite enligt lchf, så jag upptäkte att jag var glutenintollerant, men tröttnade, funkar inte för mig på sommaren :P Och är sugen på just pizza och lite sånt där som jag inte ätit på hur länge som helst :(

Starta en egen diskussionssajt!

För föreningen, klubben, klassen, skolan, bloggen, hobbyn, intresset, spelklanen, familjen, kompisgänget, bostadsrättsföreningen, samfälligheten...

Kom igång på några minuter. Gratis förstås!

DesK
2010-07-19, 00:37

Om du ska göra nåt hemma så kan Storosts ostiesar med valfritt pålägg kanske vara något. Av ditt första inlägg trodde jag att du ville ha hjälp med tips på vad man kan beställa på fik eller restaurant Glad

Désirée
Afghan lives matter

[tililili]
2010-07-19, 00:43

Det är äta ute jag vill, kunna gå till et fik, matsälle och beställa en pizza, paj, kaka…

känslan, (och riktig pizza Flört ) jag längtar så efter

DesK
2010-07-19, 10:05

Pizza blir nog svårt att hitta på fik /restaurant men på Max säljer de numera hamburgare som kan passa dig bra Glad (Low-carb meal) Det finns exempelvis chokladkakor som inte innehåller mjöl på en del fik och nu i värmen är ju alla sorters glass gott Tungan ute

Désirée
Afghan lives matter

[Tassy]
2010-07-19, 17:45

Som glutenintolerant kan du aldrig gå till en pizzeria utan att riskera att bli sjuk. Mjölet yr och rena glutenfria pizzor får de ej servera utan sjukt höga krav på miljön, med olika rum, klädesbyten, luftslussar och allt som krävs för att hålla isär maten.

Något fik kanske har glutenfritt att erbjuda, men samma sak där, spåren kommer man aldrig ifrån. Så det beror på hur känslig du är.

Förstår din längtan, är samma sak för mig fast med ägg.

Peak303
2010-07-26, 17:29

Jag e oxå glutenintolerans men det brukar ju alltid vara så att mamma får ta med pizza bottnen om vi ska beställa pizza, ganska surt… :/

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, Ras-, kel- & hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

HannaM
2010-08-03, 20:03

Beroende på hur känslig du är så vet jag att dom gör glutenfri pizza på pizzeria apetito i bromma… men dom gör ju även vanlig pizza så ev. mjölstänk går ju inte att bortse ifrån. När man ändå är i Bromma finns ett bager i som enbart pysslar med glutenfritt…  Är någon intresserad kan jag beskriva vägen för inte sjutton kommer jag ihåg vad det heter.

Upp till toppen