Nästäppa
Läs detta, du kanske hör till dem som behöver ordentlig vård och inte bara näsdroppar.
Där ser man..
Du har ingen länk istället?

Länkadressen finns ovanför rubriken!
Jag menar en länk utan att behöva öppna din bild.. för jag tycker att det är otydligt.
jag la in en länk.
Tack!

Intressant. Jag har ju min kroniska nastappa som lakarna mest bara ar sura pa att jag inte blir av med (som om det ar mitt fel…), och har just fatt pa papper att jag utvecklat astma ocksa. Har faktiskt markt att nasan mar lite battre med inhalatorn och kortisonspray (mot allergi).
// Amanda

#7> Är du allergisk alltså? Har själv just fått hyfsad fason på min täppa efter 10-15 år med täppa och periodvis förkylningssprays-beroende.
Prova gå till en öron-näsa-halsdoktor. Jag fick hela 3 sprayer sist jag var där, en som gör att man snorar mindre/mindre nässekret bildas, en som ger antihistamin (Livostin, finns även receptfri på apoteket) samt en ny sorts kortisonnässpray (med sprayknapp på sidan). Denna kombination har gjort mig andningsbar och nu några månader senare har jag nästan helt slutat med alla utan kortisonnäsprayen, de andra tar jag mer vid behov.
Ska dessutom göra en vidgning i näsan, där man förminskar de där "kuddarna" man har uppe i näsan, så att passagen blir större och nästäppan mindre. :-) Min diagnos är förresten inte allergi utan att jag har en "överkänslighet i näsan med kronisk nästäppa som följd", kan mycket väl vara allergi, men de hittar inget på proverna.

#8 Det vet jag faktiskt inte.. Och inte lakarna heller. Men kortisonsprayen hjalper - inget verkar dock veta mot vad!
Later som om vi har samma grej, sa jag antar att vi bara har fatt olika namn pa det :P
// Amanda