Annons:
Etikettallmänt-om-allergier
Läst 3905 ggr
Tofu
2010-09-20, 11:09

Byta ut tarmbakterierna

Ni som är allergiska eller har ospecifika symtom på ohälsa prova med att bytaut tarmbakterierna.Det finns kapslar köpa med nyttigare bakterier och även drycker-yoghurt etc.Tänkpå att immunförsvaret även finns i tarmsystemet.Tarmbakteriernas föda är FIBRER

Annons:
[Tassy]
2010-09-20, 12:29

För mig fungerade detta inte alls. Jag var riktigt envis med dessa nyttiga tarmbakterier, men jag blev bara fattig och fick onödiga extrakilon av allt socker.

Tofu
2010-09-20, 14:00

Köpa kapslar-dessa innehåller inget socker.Alltid välja sockerfri pro'biotica.

Tarmarna producerar socker åt hjärnan.Behöver ju det för att fungera.

Fetma kan bero på många saker.Man måste alltid kombinera föda och motion.Dessutom tänkapå att vädra även hemmet, blodet-lungorna.

Vi äter ju för att hålla oss varma-förbränning.Har man fel tex på sköldkörteln blir denna prosess lidande.Då finns tecken på det-fetma,förstoppning,torr hud-frusenhet etc.

I dag, rekommanderar man människorna att äta det de mår bra av tex bara fett och protein.Kan säkert funka för en del men man vet inte vad det leder till senare i livet.

DesK
2010-09-20, 21:56

Något som jag vet funkar för många människor är att dricka Molkosan eller spad från mjölksyrejäsning eller Rejuvelac. Molkosan är ganska dyrt medan spad från mjölksyrejäsning och Rejuvelac gör man ju själv till rätt låg kostnad.

Désirée
Afghan lives matter

Tofu
2010-09-21, 13:30

Det finns alltså hjälp och det viktigaste i kråksången är, det är tarmarna som behöver hjälpen.

Tack för de goda råden!

Upp till toppen
Annons: