Etikettallmänt-om-allergier
Läst 3145 ggr
[Koppsal]
2010-10-16, 01:04

Allergi undervisning?

är det bara jag som tycker att undervisning om allergier o.s.v ska vara en del av läroplanen?

kanske i samhällskunskap eller något liknande? 

Eftersom det finns så mycket alleergier nu och de blir vanligare så kanske det skulle vara bra om alla hade en någon form av grundutbildning i va dman gör om något skulle hända .

Jag håller själv en liten klass för mina närmaste vänne rom hur de ska använda en anapen på mig coh vad jag inte kan äta.  visar mina medicine roch vart de finns. vart jag bor exakt. om et skulle hända hemma hos mig. 

jag tycker att detta är otroligt viktigt och är det här inte något man kan ta upp någonstans?

[Tassy]
2010-10-16, 13:07

Jo jag håller med dig om detta.

Det borde om inte annat tas upp på biologilektionerna redan i grundskolan.

riiffen
2010-10-16, 14:15

Även jag håller med dig!

Vi har pratat om det en del på biologin men bara ytligt. Nu är ju allergi så vanligt, vem som helst kan bli drabbad. Vet man lite om det så är det ju inte såå farligt kanske, men är man helt okunnande och drabbas av te.x glutenintolerans så är ju risken stor att det känns som att "livet går under".

medarbetare på allergier.ifokus .

Starta en egen diskussionssajt!

För föreningen, klubben, klassen, skolan, bloggen, hobbyn, intresset, spelklanen, familjen, kompisgänget, bostadsrättsföreningen, samfälligheten...

Kom igång på några minuter. Gratis förstås!

[Koppsal]
2010-10-16, 15:16

ja precis,! jag tycker detta är super viktigt. och inte bara för de som är allergiska utan för de som kan bli allergiska. och att man ska ta hänsyn till de som är allergiska.

Men finns det inte någon man kan prata med om det här. det skulle vara najjs om det fgick igenom om några år.

Upp till toppen