Allergisk mot pizzeria?
Jag är allergisk mot nötter, vallmofrön och förmodligen mot någon form av krydda då jag får svullna läppar och blåsor i munnen av starkt kryddade maträtter, även om ingen utav kryddorna innehåller nötter som exempelvis pifikrydda.
Det finns en pizzeria vars jag bor som jag åt på för 1.5 år sedan, och det gick utmärkt. Då åt jag en rulle. På hösten åt jag där igen och fick en allergisk reaktion, då av en pizza. Ett tag senare testade jag äta en rulle igen och fick en allergisk reaktion. Hur kommer det sig?
Jag kan äta pizza på alla andra ställen utan att det händer något, ibland kan jag få blåsor i munnen om det är starkt kryddat. Men på just den pizzerian går det inte. Då får jag blåsor, nässelutslag, smärta i livmodern (eller det området), blir dåsig osv. Och det gick ju bra första gången. Vad hände?
Dom hanterar ju jordnötter på pizzerior, kanske du inte tål dessa heller?
Reagerar du på tomat mån tro?

#1 Tomat tål jag.
Jag är allergisk mot jordnötter också, men har aldrig haft problem med någon annan pizzeria.
bara för att en pizza har fungerat en gång betyder det inte att det fungerar överallt jämt
Jag tror att det kan vara jordnötterna, då pizzerior inte brukar vara särskilt noga med att tvätta händerna mellan varje pizza precis, och kanske hade dom tagit i nötterna och sedan gjort din pizza? Haft på samma bord, samma ugn etc. Det finns mängder av tillfällen för allergenerna att spridas tyvärr.

#3 Men det händer varje gång på den pizzerian (förutom första) och har aldrig under 17 år hänt på en annan pizzeria.
Hmm, då vet jag inte vad det kan vara. Kanske kan du fråga dem vad de har i sina pizzor?

#5 Det törs jag inte. ;P