Annons:
Etikettallmänt-om-allergier
Läst 6924 ggr
AnneN
2011-02-02 15:22

Glutenfri pizza från pizzeria?

Ja jag undrar om någon här känner till någon pizzeria där man kan beställa glutenfri pizza?

(Gör inget om pizzan kan ha kommit i kontakt med och innehålla små spår av gluten)

Har en kompis vars man äger en pizzeria här i Luleå och tänker ge dem som tips att de kanske skulle kunna tillhandahålla även glutenfri pizza, det tror jag skulle vara uppskattat av många då glutenintollerans är så pass vanligt.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Annons:
riiffen
2011-02-02 18:01
#1

Har en kompis som inte tål gluten och vi har vart på någon pizzeria med endast glutenfria pizzor :) tycker att det är jättebra att det finns och att samhället anpassas mer och mer till allergiker :)

medarbetare på allergier.ifokus .

AnneN
2011-02-02 18:44
#2

#1 Härligt, då finns det iallafall hopp om att kunna övertala min väns man att börja göra även glutenfria Skrattande

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Tassy]
2011-02-12 16:54
#3

En vanlig pizzeria får inte servera glutenfri pizza om de inte har väldigt avancerade metoder (luftslussar o.dyl.) men som #1 nämner så kan de finnas de som serverar uteslutande glutenfritt.

[YlvaP]
2011-04-04 16:26
#4

Här var det en pizzeria som hade glutenfria bottnar men han fattade ingenting om vad gluten var men han hade iaf bottnar och sålde glutenfria pizzor. Det har gjorde var att han tog vanligt mjöl på bakbordet ändå. Tur att det var någon som såg detta och kunde stoppa honom. Undrar hur länge han hållt på med detta och att ingen blivit allvarligt sjuk.

[YlvaP]
2011-04-04 16:34
#5

Kan ju berätta när jag jobbade på Burger King. Så fort vi fick en beställning på glutenfritt så blev det en massa "rabalder" (hihi, fel ord kanske) Men iaf så togs en ny disktrasa fram och bänken tvättades och micron. Ett nytt "fat" togs fram där brödet kunde ligga i micron. Inget annat fick göras då denna glutenfria gjordes. Sen så var det som vanligt igen.

Skrattande

AnneN
2011-04-04 16:38
#6

#5 Där gjordes det verkligen ordentligt med andra ord Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Annons:
[YlvaP]
2011-04-04 16:42
#7

Ja jag verkligen facinerad (kan inte stavningen just nu) över detta. Men sen vet jag inte om det gjordes så på alla BK-restauranger. Det var bra många år sedan. Sisådär 15-16 år sedan.

Upp till toppen
Annons: