Kokosallergi
Jahapp, idag så märkte jag att jag inte tål kokos. Åt två bitar typ Bounty, och jag fick sveda i munnen och blåsor i gommen.
Men det hade varit värre om jag blivit allergisk mot saltlakrits, för det är det godaste godiset!
Hej. Som jag skrev i din blogg så kan det ha varit något annat du är allergisk som finns i innehållsförteckningen. Kolla den först.
Det finns inget annat konstigt.. nötter tål jag. Men jag har ju lite korsallergi också, kiwi t.ex. det kan jag inte äta, och i dessa chokladbitar jag åt idag, är det massvis med kokos i. Dottern är ju också kokosallergiker, men hon blir tyvärr mycket sämre av sånt.
Inte konstigt heller om man reagerar lite extra på en del saker vid denna tid på året, då man har pollenallergi. Det behövs inte mycket mer, så kan det bli droppen som rinner över bägaren..
Mmm det kan det verkligen bli. Just så här års är det jobbigt med en rad olika korsallergier. Känner av äpplerna igen som gick bra i vintras. Annat har jag inte våga prova ännu.
Det är samma sak med vissa jordgubbssorter. Det känns vid första tuggan om det är ätbart eller inte. Men man får vara glad att det inte är värre.
Ja jag med. Kan inte äta jordgubbar mer. Jag som älskar jordgubbar.
Som tur är så går det bra med jordgubbar om de är tillagade. Som i smulpaj, sylt mm.
Ja det går bra men det är inte samma sak som färska.
Jag gillar jordgubbar bäst som kräm