Annons:
Etikettallmänt-om-allergier
Läst 4124 ggr
SandySwe
2011-04-23 22:57

Är jag allergisk mot alkohol eller vad är det?

Hej.

Jag har försökt att söka på Google om detta men det kommer inte upp någonting som har liknande symtom som jag har.

Jag dricker absolut inte mycket och är 18 år. Jag har aldrig druckit mycket. På senaste tiden har det varit så att efter 1 eller 2 cider/öl så isar det till i magen och jag mår illa och det går inte över fort. Jag vet inte vad det beror på och är ganska rädd att det ska vara någonting allvarligt eftersom jag är hypokondriker.

Jag ska dock fråga min läkare när hon ringer men jag undrar om det finns någon här som kan ha en aning om vad det är.

Annons:
AnneN
2011-04-24 02:18
#1

Har du någon annan födoämnesallergi/överkänslighet?

Hur menar du då du skriver att det isar till i magen, kan du beskriva det utförligare?

Är det bara vid intag av alkoholhaltiga drycker, eller händer det även vid intag av annan dryck utan alkohol?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

LaSadie
2011-04-24 10:23
#2

#0 Illamåendet kan komma som #1 från allergi/överkänslighet mot ett födoämne. Jag är tex allergisk mot äpplen och päron och om jag dricker cider med det så mår jag illa väldigt länge.

JohannaEkroth
2011-05-04 13:12
#3

Det är alkoholem i cidern som gör att det isar till i magen. Jag "tål" inte heller alkohol av den anledningen och är därför nykterist. man kan ha roligt utan alkohol. Spriten fräter på magslemhinnan, det är det du känner och man blir illamående.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

SandySwe
2011-05-07 17:42
#4

Alltså har glömt att jag hade en tråd här haha. Men i alla fall. Det verkar som att det inte enbart är när jag dricker. Jag mår illa nästan dagligen och igår när jag satt på tåget på väg till skolan blev det sådär igen.

Min syster och jag pratade om det och vi tror det är Socialfobi. Jag blir nämligen väldigt nervös när jag är med många personer, även om jag känner dom.

Upp till toppen
Annons: