Annons:
Etiketttips-och-råd
Läst 11867 ggr
Magda
2011-02-11 14:10

luftrenare?

Hej!

jag hittade denna sajten nu när jag är på jakt efter en luftrenare och tänkte att härinne kanske det finns folk som har/har testat sådana!

de jag undrar mest över är

------>den här

och bionaire

är ute efter en som är effektiv men inte för dyr som renar från både allergener och lukt efter husdjur..

Annons:
riiffen
2011-02-12 15:39
#1

Det finns en artikel/resencion på allergier om en luftrenare HÄR om det skulle vara intressant? :)

medarbetare på allergier.ifokus .

[Maine]
2011-02-18 19:22
#2

Jag har köpt en luftrenare med jonisator på Conrad.se (tornmodell, men jag använder den liggande) inte större än en klockradio!

Den är toppen, tar ingen plats, men det är stor skillnad på luften inomhus. Det känns i halva huset att den är på, jag har 99 kvm. Så det är inte bara i ett rum den verkar.

Jag har två katter, och den ena katten hade lite problem med statisk päls, och det har han nu inte längre. Själv har jag allergi och astma, och med den här luftrenaren, så känns luften otroligt fräsch. Det blir gärna torr och varm luft inomhus.

TiinaAL
2011-03-23 21:04
#3

Jag har just köpt en luftrenare av märket IQAir till barnens rum när vi bor i Stockholms innerstad vid Birger Jarlsgatan och ett barn har allergi.

Läste en antal artiklar om hur dålig luften är pga av bla dubbdäck och fick även veta att barns lungor kommer att utvecklas sämre om man ständigt utsätts för föroreningar.

IQAir ska vara bland det bästa på marknaden och har vunnit många utmärkelser men kostar en bra slant. Men tycker att det är värt det när luften blir nästan som i ett renrum. Mätte med en partikelmätare och luften har riktigt få partiklar nu (firman som säljer dessa har otroligt bra service).

Ända negativa jag kan komma upp med är att den är lite större (troligtvis förklaringen till att den renar så bra pga av stora filter) och är ingen designmöbel precis (men är placerad i en hylla så den syns inte så mycket). Positiva är att man vet att den används på sjukhus mm och att det inte är något tvivel på kvalitén, dessutom går den väldigt tyst på nivå 1 (bara 23 Decibel) och det är inga problem för barnen att sova när den är påslagen.

[ElisabethYL]
2011-03-24 19:31
#4

TiinaAL - Var får man tag på en sån luftrenare? Skulle behöva en själv nämligen. Glad

TiinaAL
2011-04-14 09:25
#5

Hej ElisabethYL

Du hittar mer info om IQAir på spirare.se. Jag fick den hemkörd men kan tro att de kan skicka luftrenaren med någon typ av paketservice inom Sverige.

Tiina

[ElisabethYL]
2011-04-17 15:26
#6

#5 Tusen tack för tipset! Glad Ska kolla upp det.

Annons:
NinniH
2011-04-24 14:33
#7

Jag har en sådan som det länkas till i #1 och den är verkligen guld värd för mig!
Jag har tidigare känt av min höallergi såpass att jag inte kunnat ha kanin inomhus, trots att jag försökt.
Efter införskaffandet utav den luftrenaren känner jag knappt av min allergi alls!


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Richard72
2011-05-02 16:26
#8

Det finns alternativ som även klarar av andra saker i hemmet. Kontakta mig via min profil för mer info…

Mvh,

Richard

[stubbe]
2011-05-10 17:31
#9

Är också på jakt efter luftrenare. Osäker bara på om de verkligen funkar

Magda
2011-05-10 18:05
#10

jo jag undrar också.. det är ju många som påstår sig ta bort lukt.. vill veta om de fungerar & om de gör inomhusmiljön mer hälsosam trots mkt husdjur.. hade man haft gott om pengar så hade det ju bara varit att testa, men nu är så inte fallet *s* Obestämd

[Maine]
2011-05-11 07:02
#11

#8  Det låter som reklam Obestämd

För övrigt så fungerar en luftrenare bra. Jag har ju allergi/astma, och apparaten är guld värd, skullel inte kunna vara utan den, då det blir varmt och kvalmigt i huset.

Richard72
2011-05-13 22:38
#12

#11 Jasså?

Ok, det är ingen reklam. Då hade jag skrivit mer information. Den som är intresserad får det och då har den personen visat intresse. Men om du anser det vara reklam så, ja allt är relativt Cool

Upp till toppen
Annons: