Etikettallmänt-om-allergier
Läst 5430 ggr
[YlvaP]
2011-04-10, 08:20

Vad är ni allergiska mot?

För att liva upp sajten liten.

Vad har ni för allergier?

Jag har björk, gråbo, kvalster, hund och katt. Säkert något mer men har inte testat nyligen.

[ElisabethYL]
2011-04-10, 08:45

Jag har antibiotika, inga andra kända allergier…

Finns en del på fädernet, men inte så mycket på mödernet…

AnneN
2011-04-10, 17:39

Inget som visas varken på pricktest eller blodprov, men har ändå mer eller mindre kraftiga reaktioner på pollen (av många olika sorter), päron och nu senaste tiden även sånt som innehåller mjöl antingen är det gluten eller nått annat i bla vete som gör det.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[YlvaP]
2011-04-10, 17:42

Usch det måste vara jobbigt om det inte visas något på testerna.

AnneN
2011-04-10, 18:10

#3 Ja lite jobbigt är det, känns lite som att en del tror man är hypokondiker bara för att det inte går att bevisa svart på vitt att jag är allergisk mot dessa saker.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[YlvaP]
2011-04-10, 18:12

Ja det kan jag tänka mig.

RuiXue
2011-04-10, 20:08

Jag har inga specifikt bekräftade allergier annat än att jag haft kraftiga reaktioner på två olika antibiotika- Kåvepenin och Sulfa. Sen är jag överkänslig mot EryMax och Cefamox.

Är pollenallergiker vilket även blodprov har bekräftat, dock har det inte gjorts något test för att se exakt vilka pollen jag reagerar på, troligtvis är det de flesta eftersom min säsong startar redan i Februari/Mars och håller på fram till September/Oktober.

Tål inte halm heller.

Jennie

[YlvaP]
2011-04-10, 20:14

Jag har också problem med en lång allergiperiod. Från våren till hösten. Rynkar på näsan

Ulricah
2011-04-12, 09:06

Jag har björkallergi i botten, dvs det är det enda jag reagerat på i test.

Men sen också en hel radda olika korsallergier från det; alla stenfrukter, morötter, potatis, fikon, jordgubbar (vissa sorter) hasselnötter och mandel. Säkert fler, kommer på nya lite då och då.

Kan dock äta nämnda saker om de är tillagade.

Dessutom besprutade frukter, dvs jag måste tvätta händerna noga efter att ha skalat apelsin eller mango innan jag äter dem annars ser jag ut som en clown efter en stund.

Även känslig mot parfymer, cigarettrök, katter. Men jag tål, tack och lov, min älskade cornish rex-katter.

Lizita
2011-04-12, 12:01

jag har björk, gråbo, gräs, timotej pollenallergi, korsallergier som nötter, en del frukt och rotsaker..  pälsdjur, mjölk, ägg, gluten och har astma, känslig mot starka dofter som parfymer, hårspray, tvätt och sköljmedel .

de är vad jag vet om , dyker upp reaktioner på okända saker i mellanåt.

[YlvaP]
2011-04-12, 13:03

Korsallergier tog jag inte ens upp. Men det har jag en radda med. Stenfrukter, kiwi, annanas, jordgubbar och hasselnötter.

ChaChaaxD
2011-04-13, 17:10
ChaChaaxD
2011-04-13, 17:10

Jag är allergisk mot björkpollen, gräspollen, kvalster, mögel och pälsdjur. Var allergisk mot gråbo innan, men det är jag inte längre :)

bultmuttan
2011-04-13, 22:41

pollen, pälsdjur, timotej, hö, skaldjur av alla slag, tomater, kiwi, citrus, konserveringsmedel mm

sen är det också så att jag måste äta en varierad kost annars får jag kraftiga eksem på underarmarna och armvecken och halsen t.ex jag kan inte äta pannkakor,pasta,bröd kakor mm för tätt inpå varandra utan måste varva med potatis å ris för mjölet…men jag är inte glutenintolerant

EmmaÅ
2011-04-15, 04:02

jag är allergisk mot chili, kiwi, långhåriga katter, sol, nickel och hö

[Maine]
2011-04-15, 05:53

Jag är allergisk mot huskatter, en del raskatter, pollen, gräs, hö, pälsdjur, damm, kvalster och kärnfrukter. Korsallergi helt enkelt.

riiffen
2011-04-17, 16:56

Jag har haft allergier som kommit och gått, vissa som visas på blodprov ibland och en annan gång inte:P det jag tror jag har nu och som jag hade på senaste testet är pollen(björk och gräs visades på testet men jag går runt och hostar april-juli typ…), kvalster och pälsdjur. :(

medarbetare på allergier.ifokus .

LaSadie
2011-04-24, 11:03

Det jag vet att jag är allergisk mot är
*Nötter *Pollen *Äpplen *Päron *Citrusfrukter *Soja

Sen finns det en del saker som jag reagerar mot med illamående som diverse frukter och grönsaker. Jag kan i princip bara äta bananer och gurka utan att drabbas av illamående. Jo och physalis funkar med. Sen funkar typ inget, men tillagat funkar bättre, försvinner väl nått vid upphettning. Majs funkar med *äääälskar majs*

NinniH
2011-04-24, 14:28

Björkpollen, gräs, hö (dock bättre sedan luftrenaren införskaffades), damm, myggbett, katter, marsvin, råttor, gerbiler, långhåriga hundar (korthåriga går bra), tomat, råa rotfrukter (särskilt morot!), kiwi, äpple, päron, nektarin, persika, plommon, mögel, valnötter.

Sedan överkänslig mot starkt parfym och cigarettrök.

BirkenBalder's
Uppfödning av Dvärgvädur Rex
http://birkenbalders.eu

[pummis]
2011-05-06, 16:25

Björkpollen, mögel, katt, hund och de flesta andra pälsdjur, hasselnötter, jordnötter, fisk, skaldjur, korsallergier (framförallt äpple, päron, plommon, nektarin & persika)

Överkänslig mot damm, hö, parfym och andra starka lukter.

[marion69]
2011-05-09, 15:24

Kiwi, krusbär, Röda äpplen, nickel, penicillin, solen, och en okänd allergi.

[Lina89]
2011-05-09, 18:39

Jag är allergisk mot katter, kaniner, tim och tej.

[stubbe]
2011-05-10, 17:28

Mot katt tyvärr och mot laktös och pollen

[Momiji]
2011-05-12, 21:01

Björk, timotej, hundar, hö, mögel, ananas, myggor(perfekt då man bor i norrbotten) och så är jag laktosintolerant. Fast det enda jag egentligen undviker är laktos och mygg(får reaktion på vätskan dom spruter in då dom sticker en och spyr) eftersom jag inte orkar gå och bry mig om mina allergier hela tiden

[Momiji]
2011-05-12, 21:04

Just ja, överkänslig mot parfym också… och kan inte äta heracillin(penicillin)

[Malin]
2011-05-14, 19:51

Gräs, i första hand, och härliga korsallergi mot kärnfrukter!

Upp till toppen