Annons:
Etikettkvalsterallergi
Läst 6728 ggr
tiras
10/30/10, 11:00 PM

Kvalster allergi

Jag har en dotter som har haft ganska svår astma sina första 4 år.Vid 4,5 började det vända och hon är nu vid 6 år nästan helt symtomfri och medicineras enbart vid förkylning ect.Förrut stod hon på mkt mediciner dagligen-Vi tog allergi prover senast för ett år sen ( då vi har 2 korthåriga hundar själva) jag tyckte mig märka att hon blev sämre när hon klappade hundar med lång flygig päls.Hon testade pos. för katter och kvalster rejält.Jag följer dom allmäöna råden och vi har bl.a köpt ett sånt där madrass överdrag och jag köpte helt ny madrass/sängkläder till henne,men jag tycker att det inte hjälper direkt.Vad kan man göra för att få ordning på det.Det är enbart på natten jag märker av det och då av att hon bl.a kliar sig i ögonen.Hennes sovrum är helt hundfritt och jag försöker se till att vädra ut ordentligen varje dag.

Jag vill inte behöva ge henne mediciner varje dag för att hon skall kunna sova.Så jag vpre jätte tacksam för lite tips och råd

mvh tira

* tiras

Annons:
riiffen
10/31/10, 1:19 PM
#1

Tar hon antihistamin? Det hjälper direkt för mig och jag blir helt symptomfri, man kan dock få hjärtklappning av det som en biverkning vilket jag märker av ibland, jag tar tabletter som heter Cetirizin. Man kan även bli lite dåsig så det är bäst att ta på kvällen, men det är ju även då som man ligger i sängen i de flesta fall. :P Annars är inte medecinen farlig alls vad jag har hört, man kan ta den varje dag hela livet ut utan några risker.

Tvättar ni allt i sängen regelbundet? Det är bra att göra, man kan även lägga in kudden i frysen för att ta död på kvalsterna vad jag har hört. Jag tvättar allt i min säng varannan vecka ungefär, täcke,kudde, överkast…

Har hon mycket gosedjur/liknande i sängen så kan ju det också ge besvär. Tänker mest på kvalster då. :)

medarbetare på allergier.ifokus .

tiras
10/31/10, 8:07 PM
#2

Ja hon får en ganska nu allergie medicin som heter Aerius som är nästan biverkningsfri.Jag tvättar allt ca var 14 dag och lägger in täcke och kunnde i frysen ( men  inte varje dag )

Hon får bara ha en nalle i sängen och hon sover inte i "lekrummet" utan i en del av köket där det är lätt att hålla dammoch hundfritt :)

* tiras

Richard72
5/2/11, 4:02 PM
#3

Hej Tira,

det var ju ett tag sen du lade upp denna tråd. Men ifall du inte kommit till rätta med allergibesvären så kan jag hjälpa dig att bli av med kvalsterallergenerna i sängarna. Det finns en väldigt bra städprodukt som jag säljer och som fungerar strålande, det blir rent på ett miljövänligt och hälsosamt sätt eftersom det inte ska användas några rengöringsmedel eller andra kemikalier. Hör gärna av dig till: richard.kentte@live.se så kan vi komma överrens om en kostnadsfri konsultation :-)

Mvh,

Richard

TIMMY
5/6/11, 10:47 AM
#4

Är det inte protienet i kvalstrernas bajs som man får allergi mot? Vet inte om frys skulle hjälpa då, men jag vet inte säkert.  Tittar på how clean is your house ibland och där berättar dom ofta om allergier som kan uppstå när man inte tvättar, det är därifrån jag fått infon.

Richard72
5/7/11, 10:06 AM
#5

Precis, det är ett ämne i kvalsternas magsyra som är giftigt och framkallar allergier. Det följer såklart med bajset ut och det exponeras man för i ca 6-8 timmar varje natt. Inte särskilt hälsosamt precis. Fast det går att få bort på ganska kort tid.

PernillaS
5/8/11, 12:19 AM
#6

Jag förstår inte om man nu har ett allergiskt barn, varför behäller man då sina djur??

Annons:
rose75
5/20/11, 8:49 PM
#7

Hej. Jag kan rekomendera en produkt som tar bort kvalster, många som blivit bättre och sluppit medicinering tack vare den. Jag garanterar att livet blir lättare. Hör av Er via mail gormo189@student.liu.se

Upp till toppen
Annons: