Kronisk urtikaria
Sen flera år tillbaka så lider jag av kronisk urtikaria. Det blir sämre och bättre av och till men sen jag fick min diagnos för ca. 5 år sen och då också medicin för det (Aerius) så har det varit ganska lugnt. Medicinen har hjälpt kanon, så fort jag har känt att det har börjat komma så har jag tagit en tablett och det har lugnat ner sig direkt. Men nu vet jag inte vad som har hänt! Den senaste tiden har varit helt överjävlig rent ut sagt. Utslagen kommer mest framåt kvällen och om nätterna är det som värst. Det hjälper inte med en tablett som det har gjort förut, har nu tagit tre stycken och det har lindrats lite men det är absolut inte bra. Jag blir tokig snart! Jag har två alternativ till varför det kan tänkas ha blivit så här nu. Jag har kört LCHF i över fyra månader och det kan ställa till saker och ting i kroppen har jag hört men jag tycker det är märkligt att det skulle komma nu helt plötsligt efter fyra månader. Mitt andra alternativ är att jag solade en hel del i fredags och i lördags. Men det känns ändå märkligt att det skulle bli så här just nu. Förra sommaren var det inga problem och jag var även utomlands två gånger förra året utan att det blev så här. Ska ringa till min VC imorrn för jag orkar inte ha det så här mycket längre. Trodde det skulle ge mig sig efter några dagar men det här är typ fjärde natten jag ligger vaken och kliar sönder mig själv. Nån som har något tips, råd eller bara en tanke?

Kronisk urtikaria är det typ som nässelutslag som blivit kroniskt eller?
Jag har problem hud med eksem sedan jag var liten, de perioder det varit som värst så jag kliat upp stora köttsår om nätterna har jag köpt hem Embla, en lokalbedövningssalva som finns på apoteket. Det har iallafall hjälpt så jag kunnat sova.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!