Annons:
Etikettpollenallergi
Läst 3389 ggr
Sockervadd
5/25/11, 11:17 AM

Snabb lindring med diet

Jag är allergisk mot gråbo och maskrosor vad jag vet, men det kan även vara mot annat. De senaste dagarna har jag fått svåra allergisymtom med ständigt rinnande näsa, nysningar, kliande ögon, hals och öron.

Jag har nu provat en diet där jag utesluter mjölkprodukter, ost, bröd, mjöl, potatis och ris. Istället äter jag enbart grönsaker med olja och vinäger, ärtor, kött, fisk och ägg. Jag äter vitamintabletter och omega 3.

Redan efter en dag märkte jag stor skillnad. Kliandet försvann och mindre snorigt.

Vet inte om jag skulle blivit bättre ändå, men det känns som att dieten hjälper. Jag ska hålla den i några dagar till och sedan succesivt lägga till bröd och sedan prova med mjölkprodukter för att se vad som händer.

Någon annan som har liknande erfarenhet?

Annons:
Sockervadd
5/25/11, 12:28 PM
#1

Kan tillägga att jag började med vitamin tillskott och omega3 samtidigt som jag började dieten, så det kan ju vara detta som saknades tidigare. Men jag tror ändå att mjölkprodukterna spelar en viss roll.

[ElisabethYL]
5/28/11, 9:44 PM
#2

Kan säga att jag inte har erfarenhet av dieten du nämner, men i samband med att jag fick min allergi la jag också om kosten (uteslöt allt animaliskt från "tamdjur", d.v.s. nöt, svin, lamm, häst o.s.v.) och mina besvär har inte kommit tillbaka. Glad Eller ja, jag äter ost någon gång ibland, men bakar mitt bröd själv numera…

Härligt att du mår bättre av din nya kost!

Upp till toppen
Annons: