Allergisk mot mina katter
Ja, nu har jag gjort ett test på apoteket. Är allergisk mot mina katter.
Vad tusan gör jag nu?
Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk

Hur pass starkt reagerar du på dem?
Har du testat med allergitabletter?
Testat att storstäda/sanera hemmet och sedan inte låta katterna vara i vissa rum, tex sovrummet?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Jag nyser, det kliar som tusan i ögonen, blir snorig och täppt i näsan.
Allergitabletter får man ju ändå inte äta mer än 14 dagar i sträck..
Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk

#2 Varför skulle man inte få äta dem mer än 14 dagar?
Jag äter det dagligen från april/maj till någon gång i september pga pollenallergi.
Man kanske dock bör rådgöra med läkare om man ska ta dem under längre tid och speciellt om man äter någon annan typ av medicin så det inte är att de krockar med varandra.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Hmm.. undrar hur alla pollenallergiker klarar sig om man inte får äta allergitabletter mer än 14 dagar? 
Självklart kan man göra det en längre tid, men man bör kontakta läkare för att få den medicin som passar sina besvär bäst. Och får man dessutom recept så blir det billigare. Det finns många olika läkemedel och man kan få prova sig fram.
Är du allergisk borde du tyvärr låta katterna komma till ett nytt hem. Även om du äter allergitabletter så kan du få en allergichock och då aldrig kunna vara i närheten av en katt igen. Jag är i stort sett så allergisk man kan bli mot katter (95 av 100) men känner ändå inte av nästan någonting när jag är runt katter. Min allergiläkare förklarade att det inte spelar någon roll. Om jag är nära en katt eller klappar osv. så är det ungefär som att en bägare fylls på varje gång jag gör det. Och när 'bägaren' är full kan jag få en kraftig allergichock. Alltså, även om jag inte känner av det nu så kan det komma om en dag, en vecka, ett år eller när som helst. Och då kan det vara kört.
Hoppas du förstår vad jag menar. Du bör verkligen inte ha kvar katterna.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#5 Tycker det var väldigt bra förklarat..
Tyvärr tror jag också att du måste låta katterna flytta, du kan ju börja med att höra med vänner och bekanta om du känner att du inte vill släppa de helt och på så sätt ändå kunna träffa de någon enstaka gång.
Men att ha kvar de tror jag är att göra både dig själv och katterna en björntjänst på lång sikt.
Menar inte att vara hård mot dig, även om jag vet att det kanske låter så..