Etikettövriga-allergier
Läst 2570 ggr
examynia
2011-09-11, 17:28

kan de bli så?

hej jag är ny  här å har en liten fråga.. eller ja en undring mest tänkte se ifall nån annan kanske upplevt detta.

det är så att i slutet nu av sommaren har de varit rätt så regnigt osv.. å ganska kyligt.. men nu i slutet av augusit å början nu av september har jag börjat nysa hela tiden å klåda i ögon å näsa.. jag trodde att jag höll på att bli förkyld.. men så brukar de inte vara när jag börjar bli de.. å så tänkte jag att de säkert är dammigt här hemma. så storstädade bort allt damm men de blev inte bättre.. då la jag märke till att jag nös å hade klåda var jag än var nånstans.. i stallet osv vet jag att jag får snuva å nysningar osv. men de hände som sagt överallt.. men så hörde jag av en bekant att de börjat blomma ute nu igen. när de blev en sån "värmesmäll" kan de vara så att växtligheten ute fick sig en  chock nu när de blev varmt igen så att de helt enkelt är nån pollen allergi eller liknande? tog en allergi tablett i morse å idag har jag inte varit täppt i näsan eler haft klåda i ögon å näsa.. så nån typ av allergi måste de ju vara.. frågan är bara var de kommer ifrån..

nån som känner igen? eller som har nåt annat att säga?:-P

[ElisabethYL]
2011-09-12, 05:47

Varmt välkommen hit!

Jag har tyvärr inget bra svar, men om ni har fått en ny pollenomgång kan jag tyvärr tänka mig någon form av pollenallergi/överkänslighet..

Har du möjlighet, ta kontakt med din vårdcentral och be om en allergiutredning - det kan ju aldrig skada.

Hoppas det löser sig för dig!

examynia
2011-09-12, 09:43

tack

jo jag har tänkt att göra de i framtiden (när ekonomin tillåter för i dagens läge har man inte råd att vara sjuk å dålig å ta kontakt med vårdcentral:-/ )

men nu tänkte jag bara ifall pollen kan få en ny skjuts på detta viset liksom..

Starta en egen diskussionssajt!

För föreningen, klubben, klassen, skolan, bloggen, hobbyn, intresset, spelklanen, familjen, kompisgänget, bostadsrättsföreningen, samfälligheten...

Kom igång på några minuter. Gratis förstås!

[ElisabethYL]
2011-09-12, 16:24

Kanske nån på florist.ifokus eller trädgård.ifokus vet? Där borde de ju kunna blommor och sånt..

examynia
2011-09-12, 19:22

ja kanske… får kolla där..

[ElisabethYL]
2011-09-12, 21:15

Hoppas du får svar Flört

Berätta gärna vad de säger..

AnneN
2011-09-15, 13:52

Är pollensäsong för gråbo i augusti/september så du kanske är allergisk mot just gråbo?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

examynia
2011-09-15, 15:59

hmm å vad är de för nåt? Tungan ute

AnneN
2011-09-15, 17:09

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

examynia
2011-09-15, 17:27

jahaaa sånna ja de är myckt möjligt att de kan va nåt sånt.. men denna vecka har jag faktiskt varit rätt okej så de är inte omöjligt..:P

Upp till toppen