Etikettövriga-allergier
Läst 3484 ggr
Liva
2011-08-13, 20:15

Bilallergi?

Jag undrar om det finns någon som känner igen sig i mina erfarenheter;

Jag har länge haft de här symptomen i varierande grad:

Sveda och klåda i ansiktet och ögonen, rödflammig i ansiktet, till slut med sår i ansiktet samt trötthet.

Jag har nu varit nästan besvärsfri under några veckor på landet. Jag har under den tiden inte behövt använda bilen mer än vid några enstaka tillfällen. Plötsligt stod det klart för mig exakt när dessa symptom uppkom; så fort jag åkte någonstans i min egen eller i någon annans bil! Det börjar nästan direkt i bilen och sitter sedan i några timmar eller till nästa morgon efter någon timmes bilåkande.

Allergisk mot bilar? Vem ska ta det på allvar? Det är ingenting jag längtar efter att gå och ta upp med en läkare… Men besvärande är det verkligen, och bilen kan jag inte vara utan.

Vad tror ni det kan vara som framkallar de här reaktionerna, bara i bilar?

Wand
2011-08-14, 14:54

Kan det inte vara att du t.ex är väldigt känslig emot dålig luft? Jag själv märker av illamående, trötthet och andningssvårigheter just av luften i bilar.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

[ElisabethYL]
2011-08-14, 16:43

Tänker lite samma sak som Wand… Kanske du reagerar på något som finns i bilar? Dålig luft? (prova att vädra ur bilen innan du åker) Något i ventilationssystemet? (damm och pollen kommer gärna in i bilar den vägen tillsammans med lite annat "smått och gott" - prova att slå av det och åk med öppna rutor på sommaren) Bensinångor? - För att nämna några exempel…

Starta en egen diskussionssajt!

För föreningen, klubben, klassen, skolan, bloggen, hobbyn, intresset, spelklanen, familjen, kompisgänget, bostadsrättsföreningen, samfälligheten...

Kom igång på några minuter. Gratis förstås!

Liva
2011-08-15, 07:15

Jag ska prova åka med öppna fönster istället för lusftkonditionerningen och se om det blir skillnad. Alla bilar jag åkt i har varit nyare modeller så jag vet inte vilken skillnad det skulle bli i en gammal. Jag har hållt på mycket i bilen när den varit stillastående och då har jag inte fått någon eaktion…

Tack för era inlägg.

[ElisabethYL]
2011-08-15, 16:50

Är bara glad om jag kan hjälpa till Glad

Henrik70
2011-09-16, 10:21

Jag tror att du reagerar på de elektkromagnetiska och elektriska fälten i bilen. Pröva att åka i en gammal dieselbil, Mercedes från ca 1995 och tidigare brukar vara bra.

Liva
2011-09-18, 20:41

Jag har tänkt på det.

Har inte haft någon chans än att åka en äldre bil… men någon dag måste jag väl få det. Tack.

Upp till toppen