Allergier iFokus

Allergier

Etiketttips-och-råd
Läst 2643 ggr
[VictoriaR]
2011-09-03 22:47
0

gluten???

Har ett litet konstigt problem, efter varje gång jag har ätit mycket (normal portion) sväller min mage upp, det spänner känns det som.  När jag vaknar på morgonen så är den relativt platt. Obestämd

Läste på google att det kan vara gluten, kan vara det eftersom den sväller lite även när jag "bara" äter en macka. Förutom det märker jag ingeting, ska i alla fall gå till läkaren snart så ska passa på att ta ett blodprov, men vad tror ni?

AnneN
2011-09-03 22:49
0

Testa uteslutningsmetoden = uteslut allt som innehåller gluten från din kost ett par veckor och se om det blir bättre.

Har även hört att de som är laktosintolleranta kan få sådana symtom som uppsväld mage.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[VictoriaR]
2011-09-03 22:51
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#1 Men om jag är laktosintolerant/gluten, borde jag inte få fler symptom då?Förvånad

AnneN
2011-09-03 23:24
0

#2 Det är inte säkert att man får flera symtom… Själv är jag glutenintollernat och det symtom som gjorde att jag upptäckte det var att jag blev dålig i magen av mat med gluten, men så här i efterhand har jag upptäckt att även andra saker som jag inte alls kopplat till detta också blivit bättre av att utesluta allt gluten, tex gasig mage, onda leder, eksem, mm.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[asamaria]
2011-09-22 19:34
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Man kan vara allergisk mot veteprotein också