Allergier iFokus

Allergier

Etikettpälsdjursallergi
Läst 3293 ggr
verrax
0

allergi och vitaminer? +(övriga tips..)

Hej

Är själv allergisk mot pälsdjur och pollen, har dock två egna hundar hemma. Funkar hyfsat, men försöker kolla efter lite tips som underlättar.

Tänkte pröva med Biolife cleanse serien och funderar även på en luftrenare.

Vad gör ni andra med allergi OCH djur hemma som funkar?

Sedan har jag även läst att selen ska vara bra vid allergi, någon som prövat detta och/eller andra vitaminer/mineraler?

AnneN
0

Vad jag hört och läst så kan brist på D-vitamin vara en bidragande orsak till allergier, så att äta tillskott av D-vitamin kanske kan vara en bra idé att testa för alla oss som har drabbats av någon allergi.

Brist på D-vitamin är dessutom extremt vanligt i länder nära polcirkeln pga att det inte är så många timmar dagsljus under stora delar av året och solljus är en av de viktigaste naturliga källorna till produktionen av just D-vitaminet.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

verrax
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ok, jag äter det vintertid ( för det mesta ..), men man kanske ska börja äta årent runt. Tack för tipset!

JILE
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Min 15-åriga dotter har haft pälsdjursallergi, pollen, och matallergi sedan liten. Hon älskar djur och säger:

- Varför ska jag ha allergi som älskar djur så mkt.

Hon valde nu till gymnasiet realgymnasiet inriktning hund :) så vi får se hur det går.

Hon har gått på homeopati (gör det fortfarande) homeopaten sa att hennes allergi berodde på vaccinationerna som liten. Vi har gått på akupunktur mm.

Nu sist var vi till en trance healer i Stockholm som tar hjälp av andevärlden och ge det som behövs för att balansera upp. Hon sa att det var vaccinerna som gett min dotter allergierna. Hon fick till sig att hon skulle ta tjevital vitaminer. Min dotter klarar mer att va med djur nu. Så vi ska nog gå dit igen.

Annars hade vi tänkt testa bioresonans…det var med i tidningen Allergia där sonen hade blivit av med kattallergin så de hade katt nu.

Jag tror ju att man ska vara lite med djur hela tiden annars blir man värre i allergin. Märkte förut när min dotter hade varit ifrån djur ett tag så blev hon känsligare.

Inom homeopatin så finns det piller man tar för att göra så man tål djur igen. Det finns för alla sorters djur och matallergier mm. Den funkar som sprutorna man får vid läkaren fast där kan man få värre reaktioner.

Just nästäppan har blivit bättre på min dotter. Hon kunde inte vara länge inne vid djur förrän nästäppan vart värre sedan blev det tungt att andas efter ett tag. Nu har hon mammas hund med på bussen till skolan….så vi håller tummarna att det ska bli mkt bättre eller helt bra. Djur betyder ju så mkt för oss människor.

Hälsn. Jile

Ps! Skickar med en bild på lilla Ida som min dotter tar med till skolan.