finns det en lösning?
Jag har haft astma och allergier hela mitt liv och jag tål inget från pälsdjur till pollen. Men är en djur älskare och kan inte hjälpa det. Iallafall, finns det någon som vet av någon medecin som kam dämpa dom allergiska reaktionerna? Jag vet att det är något man egentlgen frågar en läkare, men tänkte höra med er först. :)

Jag läste för ett tag sen om en pojk som fått sprutor en period som mer eller mindre blev fri från sin allergi. Det där borde läkaren ha koll på så det kan ju vara värt att fråga!
Clarityn och tavegyl har funkat för alla i min familj, vi är en hög allergiker allihopa. 
Själv tycker jag att tavegyl är absolut bäst, nackdelen är ju att man blir oerhört trött av dem istället. Vet inte om det är receptfritt heller.
Annars är som sagt clarityn bra, och det är receptfritt.
Då jag gick i 5:an så var jag oooooooerhört allergisk emot hästar och hö, men jag skulle börja rida till varje pris. Så varenda gång jag skulle iväg till stallet så tog jag en tavegyl. Efter någon månad så försvann min allergi nästan helt för att min kropp vant sig vid påfrestningen, så ibland kan man ha tur!
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Kollade lite på www.fass.se och tavegyl är receptbelagt och ingår i högkostnadsskyddet, medan clarityn är receptfritt men ingår inte i högkostnadsskyddet.
Önskar dig lycka till och hoppas du kommer kunna ha husdjur. Vet att det finns allergiker som tål gerbiler, kanske du kan låna ett par av någon för att se om du tål de 
#3 Ah okej, haha, vad nedrigt!
Vi har det på recept för våra allergier i alla fall, men om TS pratar med en läkare så kanske hon kan be om det med.
Gerbiler är jättebra för allergiker, jag har sådana och t.o.m min jätteallergiska och astmatiska lillasyster tål dem sålänge hon inte måste vara runt spånet.
Även mina hamstrar funkar bra, så det är ju också ett alternativ man kan prova. 
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Jätte bra svar, ska defenitivt prova tavegyl.
Har haft hund i 4 år men jag hade inte tiden för honom så han fick flytta till mitt ex som bo i en stor herrgård. tyckte de var mer rättvist.
Men kände alltid av honom, och nu ska jag få en valp i present av min nuvarande pojkvän/sambo. Och vill prova nå medecin för säkerhetens skull. :)
Åter igen, mycket bra svar! :)
Bara roligt att vi kan hjälpa till!
Åter igen, lycka till!
Tack så mycket :)
#4 Kan man inte ha något annat underlag till gerbiler, som tex toa-lätt? Om man nu är känslig mot spån…
#8 Ser att frågan inte är riktad till mig,men svarar ändå 
Till mina första gerbiler byggde vi upp ett landskap av jord (som vi hade bakat i ugnen) och lite annat smått och gott… Det viktiga för gerbiler är att de har möjlighet att gräva gångar, så tyvärr fungerar inte toa-lätt, men är man bara påhittig så finns det en lösning på det mesta.. 
Skulle det även funka med strimlat papper? Finstrimlat alltså? Nu är jag inte ute efter att ha gerbiler, men jämför lite med mina råttor som har rätt mkt olika underlag i buren (utom kutterspån)- men förstår att gerbiler är mer grävande än klättrande djur..?
Oj, svårt att säga.. Var ett tag sen jag hade gerbiler, så jag vågar inte svara på frågan
, men kanske nån på www.gerbiler.ifokus.se vet? 
Bara lite allmänt nyfiken- så länge jag tål rådisar är det inte aktuellt med gerbiler
har alltid gett sonen receptfria allergitabletter o de har hjälpt dom gg han ska vara hos kompis med hund.
Man kan få sprutor mot det man är allergisk mot :)
Jag får det just nu mot björk, har tatt dom i ca 1 år nu varannan vecka.
Dom finns även mot pälsdjur och så om jag inte minns fel :)
♥
Jag tog det när jag var liten, kanske för 15 år sen. Men minns inte om det vart bättre eller sämre.
Jag har som sagt en extremt stark allergi och kan inte ens vara i samma rum som ett annat djur utan att jag får kliande ögon, utslag, rinnande ögon och astma.. just ja, Nysningar med.
Så behöver något starkt skulle jag gissa på. Inga tabletter har funkat hittils :(
#15 Vad tråkigt att tabletter inte fungerar för dig. Hoppas du hittar en lösning i slutändan!
#16 Tack så mycket. Jag ska kolla vidare och evetnuellt prata med en läkare och se vad som kan göras. Det är verkligen jättejobbigt att man inte får mysa och gosa med sin hund eller katt eller vad man nu vill ha, utan att man ska klia sig i ögonen så man inte ser någonting :(