Allergier iFokus

Allergier

Etikettpälsdjursallergi
Läst 3136 ggr
silverhuldra
0

hund utställning.

Ni ska bara veta hur frustrerad och irriterad och arg jag har varit i 1 1/2 veckas tid, och nu återbara att se hur länge till jag behöver vara det.

Idrottshallen här i kommunen har haft hundutställning i gympasalen, samma gympasal där eleverna i kommunen har sin idrott. ( detta utan att ha frågat kommunen om lov innan). När jag ringde och frågade om sanering, så sa de att de hade städat lokalen noggrant, jag frågade hur, Jo de hade damsugit golvet och torkat det ordentligt + golvlistorna. Jag undrade hur de gjort med väggar, redskap, stolarna på läktarna och luftfiltret. Nä det var inte gjort men golvet var ordentligt städat.

När jag sa att jag då inte vågade låta min son vara med på idrotten pga den bristfälliga städningen så tyckte hon att han kunnde ju komma ner och prova - "går det inte så kan han ju gå där ifrån" gissa om jag flög i taket. Sonen är multipelallergiker med även livshotande födämnesallergier, hund-, häst-, gräs- och björkpollenallergi samt astma, han måste redan nu medicinera extra för att kunna vara med på gyman. - Han kan ju prova!!!!!! hur korkad kan man vara - jo men visst, det gör ju inget alls om han råkar få ett astmaanfall eeeeee.

Jag har varit på både kommunens tillgänglighetsenhet och skolchefen så nu är det bara att vänta och se hur länge det dröjer innan en sannering är gjord.

Mvh. Silverhuldra

[Sophieeee]
0

usch vad hemskt…. :(

hoppas de löser sig!!

silverhuldra
0

Det gäller att bråka tillräckligt, jag kan ju annars anmäla skolan för att de inte låter honom få sin obligatoriska utbildning. Det tråkiga är ju att jag överhuvudtaget behöver bråka. Kommunen har ju pälsdjursförbud i alla sina lokaler sen tidigare. Det jag inte begriper är hur dom som sköter idrottslokalen kan tro att det är ok att bryta mot kommunens regler - lite hundalleargener är väl inte farligt. - nä inte för dom som tål det men för dom som inte gör det så kan det vara det - vilket dom inte förstår.

Mvh. Silverhuldra

[ElisabethYL]
0

Man blir bara såååå arg när man läser om sånt!

Vi allergiker hittar väl bara på att det är farligt med allergener (enligt de)?

Jaja, hoppas idrottsalen saneras snart!

silverhuldra
0

Absolut, vi är bara överkänsliga, och reagerar bara på saker när vi vet om dom, inte annars - det var ungefär det svar jag fick då jag reagerade på det här i en artikel.

Tur att jag är både envis och vågar ta mig ton, att jag jobbar inom skolan och och vågar bråka är ingen nakdel. skam den som ger sig.

Mvh. Silverhuldra

[ElisabethYL]
1

Helt rätt attityd! Iaf i det här sammanhanget Flört

[Forest]
0

jag var på en sån utställning i Gbg i Volviahallen. Jag har en son som inte tål alla hundar o djur, men efter ett viss antal dagar så har jag märkt att han kan vara där dess "djur" har vistas, om det nu är städat ordentligt.

Kanske kan du själv vara med när din son är där eller åka dit o prova lite själv märker han av något så anser jag du ska ligga på ang att han faktist märkt av att hundar vart där.

silverhuldra
1

Problemet är att de dels brutit mot kommunens egna regler om pälsdjur, + att jag jobbar för alla pälsdjursallergiska barns hälsa. Allergihinken är olika fylld olika dagar - vem vet när den rinner över - den här utställningen gör inte saken bättre. Sen har vi barn som går och hypercensibilliserar i kommunen - detta är inget + för dom. Asma och allergiförbundet är helt emot det här då det kan göra elever sjuka under lång tid. Visst den kanske funkar en dag eller två men sen händer det något. Kombinationen allergen och fysisk ansträgning kan få hinken fylld snabbt, lägg sedan till lite förskylning oxå så….. ja du vet. Sonen kan säkert vistas där men frågan om kombinationen fysiskaktivtet gör att bägaren rinner över och han blir sjuk. Jag har lovat att blir han sjuk pga detta så kommer jag gå vidare med det här, vilket inte kommer att bli roligt för dom.

Mvh. Silverhuldra

[Forest]
0

7 jag fattar vad du menar själv kan jag itne alls se fördelen med att de har utställing i sporthallar. Hoppas allt löser sig o sen se till nu att det inte blir samma visa nästa år, för ofta har man uställningar i samma lokaler i flera flera år :-/