Gör allergitest på Apoteket!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
När jag var på Apoteket igår, så låg det infolappar vid disken. Man kan göra allergitest där! Men det kostar 450 kr.. mer än så hann jag inte läsa och naturligtvis så tog jag ju ingen lapp med mig.
Det kanske är någon som vill göra ett test där istället för att vända sig till vårdcentralen. För vad jag förstår så har folk blivit nekade att göra ett test, då det finns receptfria medel.
Nålade tråden. 
Tusen tack för att du delade med dig av informationen!

Någon som gjort Apotekets allergitest, och vet om den verkar tillförlitlig? Är det "vanliga/gamla" Apoteket, eller någon av de nyare aktörerna?
Ja de ska vara tillförlitliga, i alla fall på samma nivå som de testerna de gör på allergimottagningarna på sjukhus. De visar ju inte heller alltid rätt.
De testar dock bara ett fåtal allergier på apoteket, t.ex. pollen, katt m.m.
Är det ngn som vet var man kan göra ett mer omfattande allergitest på fördoämnen privat? Jag har t.ex. testat mig för stenfrukter på sjukhuset och fått positivt, men skulle vilja testa några saker till.
Oki, Inte gjort pricktest på ca 25 år, så jag vet inte hur pass tillföröitliga de är nu för tiden… Vet du om det var på ett vanligt Apotek, eller på typ Apoteket Hjärtat?
Någon som vet om de testar för damm?
Damm är kvalster och det brukar ingå i standard testerna ;)
Ingenting är omöjligt. Bara mer eller mindre svårt.
#7 damm ÄR inte kvalster, men kan bestå av det.
lägger in en länk: http://www.1177.se/Orebrolan/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Kvalsterallergi/