Laktosen, eller vad?
Jag äter strikt laktosfritt för att slippa ifrån illamåendet och diarrémagen. Och i förrgår åt jag taco med bland annat tortillabröd, mediumkryddad köttfärs, laktosfri gräddfil och färdigriven ost. Osten ska bli naturligt laktosfri efter tillagningsprocessen, men iaf. Igår (baserat på att klockan är efter midnatt) på eftermiddagen började jag tappa matlusten och jag blev lite dålig i magen, mådde lite illa också, tänkte att det kunde vara att jag inte ätit på länge. Men så åt jag ändå upp tacosen som var kvar sen och började efter ett tag sedan få ont i magen och laktosillamående, fast ändå inte. Men nu är själva akuta illamåendet ändå över, så det måste vara någon födoämnesallergi ändå…
Jag tog 2 st Ingefärakapslar à 400mg vid 20 tiden igår kväll för första gången då ingefära ska funka mot illamående och under kvällen fick jag besöka toaletten några gånger för magen var inget bra. Men jag låg på soffan här och har glidit in och ut ur medvetnade med korta sömnperioder och svettats och mått hur illa som helst och haft jobbigt att andas och kliande hals och ont i nacken. Funderar om jag inte tålde ingefäran heller.
Tacosen är ganska ny i dieten, ingenting jag äter ofta och har för mig att jag har blivit lös i magen av det dagen efter och känt lite smått illamående, så vad är det som skulle kunna spöka? En annan sak som jag också bara ätit dessa dagar är Göteborgs chokladrån men de innehåller bara härdat vegetabiliskt fett och kakao och vetegroddar som är konstigt…
Jag behöver tips och råd. Den rivna osten är ICA riven taco ost 28%…
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Är du säker på att du tål mjölk? Låter som min mammas symptom, innan hon uteslöt mjölk helt från kosten.