Omega 3 hjälper snabbt
Jag har pollenallergi och den verkar bli värre och värre för varje år. Jag äter inga mediciner, men har provat med att utesluta vissa livsmedel vilket jag har skrivit om i ett tidigare inlägg. Nu har jag kommit fram till att om jag tar Omega 3 kapslar från apoteket på morgonen, så har jag nästan inga symtom under dagen. Slutar jag ta dem i några dagar så kommer symtomen med kliande ögon, rinnande näsa och nysningar tillbaka. Maten verkar ha mindre betydelse.
Finns det fler som har provat Omega 3?

Ska be min sambo testa detta (han är allergisk mot gräs) så skriver jag om vi får något resultat :)
Vi väntar med spänning :)
Jag måste nog också testa detta mot min allergi..

Oj, hade helt glömt av denna tråden :P
Och nu är det inte så aktuellt för sambo att testa läängre då hans allergi är som värst i början av sommaren :/
Nu är det aktuellt för mig. vi får se om vi kan köpa snart
Jag puttar upp, då jag har glömt att svara, men jag har levt utan allerigtabletter den här sensommaren, funkade utmärkt med Omega 3, kan behöva ta en tablett, de dagar när det är som värst.
Jag har gett sonen omega3 en längre tid det är bra till mycket :) (alla i familjen äter det) och jag kan säga att från jag börja ge det har jag märkt skillnad på hans allergi (pälsallergi och astma) har oxå blivit bättre då han får även astma i samband med pälsallergi oxå.
Vad roligt att läsa alla positiva erfarenheter…
Ska själv prova med omega3 ett tag…
hej allihopa. nu ska jag äntligen få hjälp med grazax för min gräspollenallergi ska börja äta en tablett i 3 år o hoppas det kan hjälpa. Jag ska di tnu i veckan o ta prover inför detta. någon som gjort detta? hälsn yrlan
Är omega 3 samma som fiskolja?
Omega3 fins i fiskolja, men tror inte det är riktigt samma sak… (fast om jag har fel får ni gärna rätta mig)
Jag köpte en dyr fiskoljeprodukt som hetter MorEpa (eller nåt sånt)- vore ju toppen om den funkade mot allergi också…
Varför inte testa? Den lär ju innehålla omega3
Kan ju aldrig bli sämre än att det inte funkar…
Ja, jag kommer att inviga den snart när min andra fiskolja är slut. Hoppas den är bra…

Omega-3 (eller för att vara strikt, fisk.. men det är väl eg. omega-3 i fisk som gör det) är ju blodförtunnande (det gör så att blodet koagulerar sämre, vilket är bra i stor utsträckning. En extrem fisk-diet kan däremot ge hjärnblödningar, men då skaman äta nästan uteslutande fisk :) ). Förvånar mig inte alls om det hjälper mot histamin eller något annat bra också.
Ska se till att ta min fiskolja regelbundet och se om det hjälper mot mina allergier.. svårt att testa då de dyker upp väldigt sporadiskt, men det skadar ju inte :)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.

Min sons allergier har blivit mycket bättre sedan han började dricka Aloevera, vi har använt det ett tag men sedan jag sj'lv blev återförsäljare så har sonen börjat dricka mer av det. Han har gluten intolerans och är allergisk met en hel del… pälsdjur damm osv. men efter att ha druckit i en månad har vi varken behövt ta tabletter eller astma spray
Kan tyvärr inte testa då det är blodförtunnande och jag har blödarsjuka.
Jag tycker faktiskt att min allergi blivit bättre sen jag äter fiskolja regelbundet- men jag vet förstås inte om det beror på att det är en bättre årstid ur allergisynpunkt. Vår och sommar är det ju pollen jag känner av…