Schampo och balsam
Jag har blivit så allergisk mot saker och ting. Nu senast mot svamp.. och jag som är Sajtvärd för svamp i fokus också
Sen har jag ju quinkes ödem (egen diagnos) och måste äta clarityn varje dag i förebyggande syfte och så har jag betapred hemma i nödfall. Ofta är det halva tungan som svullnar.
Nu har jag också blivit mer känslig för olika hygienprodukter, vissa schampon, tvål och balsam.
Jag får gå köpa något milt och parfymfritt schampo på apoteket.. och balsam
Någon som har tips på bra märke?
Sen har jag börjat reagera på min ena katts päls. Har försökt tvätta honom, men jag måste nog ge honom lite lugnande först…
Min andra katt har helt annan päls, som jag tål.
Vad är det för katter? Är den ena rexpälsad?
Har själv inga problem med just schampo, men har reagerat på handkräm och testade då Apolivas med gott resultat… Kanske deras schampo vore nåt för dig?
Allergi mot hygienprodukter kan vara jobbigt. När det kliar över hela kroppen.
Många tillverkare av hudvårdsprodukter har ersatt parabener med natriumbensoat (Sodium Benzoate) som konserveringsmedel. Natriumbensoat kan verka irriterande på huden så kolla innehållsförteckningarna på dina produkter, om det kan vara det som de reagerar på!
Att du utvecklar nya allergier… Har du funderat på vad det beror på? Har du läst om basallergi? Teorin är nog inte så välkänd, själv tycker jag den är jätteintressant! Googla och se om det stämmer in på dig!
Jag använder olivolja som tvål när jag duschar och så blandar jag eget schampo med ägg, honung och citron
Känns bra att använda produkter som går att äta (förutsatt att du inte är allergisk mot något av det).
Hade tidigare problem med eksem i hårbottnen men det märker jag knappt av längre sedan jag bytte till eget schampo.