Allergier iFokus

Allergier

Etikettastma
Läst 2240 ggr
[Vargöga]
0

Min historia

När jag var runt 14-15 år gammal så började jag få det kli-igt i näsan och ögonen på våren. Berättade för min mamma att jag misstänker allergi så jag fick en tid till läkaren som skickade en remiss till labbet för blodprov. Det visade sig senare att jag var björkpollen-, gråbo- och kvalster- samt pälsdjurallergiker. Fick även komma till polikliniken för astmatest. Enligt testerna visade det sen att jag hadeallergisk astma. Under åren som gått har jag aldrig fått en astma-anfall varpåjag som 25-åring tjatade tillmig att skriva av min astma eftersom jag aldrig haft besvär så efter tre år i följd fick jag göra tester och om alla visar samma rwsultat så fick jag bort den diagnosen. Men på senare år har jag haft problem enstaka gånger med andningen och måste ta Bricanyl. Jag har alltså fått mera problem efter att diagnosen blivit bortplockad än jag haft sedan jag fick diagnosen som tonåring. Nu måste jag kontakta en läkare som kan skriva en remiss till medicinpolikliniken igen så jag får nya recept och återinsätta astman bland mina sjukdomar. Suck säger jag bara.