Allergier iFokus

Allergier

Etikettastma
Läst 4589 ggr
Ceciliaolucifer
0

Akut astmamedicin?

Jag undrar vad ni asmatiker använder för astmaspray vid riktigt akuta situationer?

Hoppas på hjälp!

MarajLowajz
0

Bricanyl använder jag, dock så vägrar min läkare skriva ut mer för han säger att jag 'fejkar' min astma -.- och på utblås-provet brukar jag ha mellan 50-150 … normalt för en kvinna är 450-600 xD

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

[ElisabethYL]
0

Om din läkare säger att du fejkar en så alvarlig sak som astma, så tycker jag att du ska byta vårdcentral. Det är inget du ska behöva bråka om!

[Pirkko,lino]
0

#0 Ventolin använder jag, och sedan har jag i reserv, cortison tabletter och adrenalinsprutor.

Om de inte hjälper, måste åka in till akuten.

#1 Låter jättekonstigt. Hur en läkare kan säga, att man kan fejka ha astma?

MarajLowajz
0

Ja jag vet inte, men jag har bytt läkare typ 10 gånger så jag orkar inte längre. Har väntat på remiss på näsa,öron å hals i över ett halvår. Ringt och frågat ang. det hela men jag får samma svar hela tiden 'det kommer…'

Så nu skiter jag i det hela, har problem med halsmandlarna också men det är en småbagatell tycker de när man har problem sådär 2 veckor per månad med återkommande halsfluss.

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

silverhuldra
0

#0 ventolin

Mvh. Silverhuldra

[Cleopatra]
0

Ventoline.

Ceciliaolucifer
0

Tack för svar! :-) Lilla Theodore har fått den utskriven nu!

saraBvB
0

det är sällan akut jag medicinerar förebyggande varje dag med oxis och pulmicort. Det mest akuta för mig brukar vara kraftiga luftrörsinfektioner sådana får jag någon gång vart 5-10 år. Vid sådana lägen ringer jag vårdcentralen och brukar oftast få en kortisonkur ibland också kombinerat med hostmedicin och antibiotika

ho0mii3z
0

Min dotter har Airomir, singulair och <Flutide,
När de tagit stopp har vi ökat med airomir och flutide,
Sen har hon adrenalinsprutor,

Betapredd tabletter och ventolin eller adrenalininhalering brukar ske på sjukhuset sen,

Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag