Akut astmamedicin?
Jag undrar vad ni asmatiker använder för astmaspray vid riktigt akuta situationer?
Hoppas på hjälp!
Bricanyl använder jag, dock så vägrar min läkare skriva ut mer för han säger att jag 'fejkar' min astma -.- och på utblås-provet brukar jag ha mellan 50-150 … normalt för en kvinna är 450-600 xD
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein
Om din läkare säger att du fejkar en så alvarlig sak som astma, så tycker jag att du ska byta vårdcentral. Det är inget du ska behöva bråka om!
#0 Ventolin använder jag, och sedan har jag i reserv, cortison tabletter och adrenalinsprutor.
Om de inte hjälper, måste åka in till akuten.
#1 Låter jättekonstigt. Hur en läkare kan säga, att man kan fejka ha astma?
Ja jag vet inte, men jag har bytt läkare typ 10 gånger så jag orkar inte längre. Har väntat på remiss på näsa,öron å hals i över ett halvår. Ringt och frågat ang. det hela men jag får samma svar hela tiden 'det kommer…'
Så nu skiter jag i det hela, har problem med halsmandlarna också men det är en småbagatell tycker de när man har problem sådär 2 veckor per månad med återkommande halsfluss.
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein
#0 ventolin
Mvh. Silverhuldra
Ventoline.
Tack för svar! :-) Lilla Theodore har fått den utskriven nu!
det är sällan akut jag medicinerar förebyggande varje dag med oxis och pulmicort. Det mest akuta för mig brukar vara kraftiga luftrörsinfektioner sådana får jag någon gång vart 5-10 år. Vid sådana lägen ringer jag vårdcentralen och brukar oftast få en kortisonkur ibland också kombinerat med hostmedicin och antibiotika
Min dotter har Airomir, singulair och <Flutide,
När de tagit stopp har vi ökat med airomir och flutide,
Sen har hon adrenalinsprutor,
Betapredd tabletter och ventolin eller adrenalininhalering brukar ske på sjukhuset sen,
Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag