Annons:
Etikettpälsdjursallergi
Läst 1869 ggr
råttan1
2012-03-27 10:18

råttor trots kattallergi

Har kattallergi, men har nu skaffat 2 råttbebisar. Haft dem i 2 dagar och känner inget,men har varit väldigt försisktig och ej haft dem i ansiktet eller så.

Ska man vara försiktig i början eller är det bättre att vara väldigt mycket med dem i början för att se om man reagerar eller ej?

Tac för svar

Annons:
[lucke]
2012-03-27 17:36
#1

Det är ju bättre att vara mycket med dem i början. Om det skulle visa sig att du är allergisk, upptäcker du det snabbare innan du hunnit fästa dig alltför mycket (fast råttbebbs fäster man sig iof vid på en gångKyss). Sen är det så att man kan känna av bebisar lite grann, trots att man tål råttor. Så ge det minst en månad.

råttan1
2012-03-27 19:25
#2

har haft dem krypandes på mig idag och kände inget då.

Hur ska jag bemöta dem för att få dem tama? Tycker att det rä svårt.

[lucke]
2012-03-27 19:31
#3

Jag "tvingar" osäkra råttor att umgås med mig. Har dem på mig, de får vara med mig i soffan etc. Ofta övervinner nyfikenheten ev rädsla, det är min erfarenhet. Och bebisar är enormt nyfikna! Så mitt bästa tips är att gå runt med råttorna på axeln (med tex en luvtröja så de kan krypa ner där) och umgås med dem så mkt som möjligt, ha dem med när du ser på tv, sitter vid datorn, läser, diskar eller vad du nu pysslar med. Två dagar är heller ingenting för att få nya råttor helt tama och avslappnade och vana vid sin nya matte/husse! De kommer bli mer och mer tama kan jag lova!

AnneN
2012-03-27 19:37
#4

#2 För att få mer svar på hur du hanterar dina råttor så rekomenderar jag att skriva och läsa på http://rattor.ifokus.se/

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Upp till toppen
Annons: