Annons:
Etikettastma
Läst 2701 ggr
[Joanna76]
3/25/12, 10:00 PM

Bytt symptom

Jag har haft astma i gud vet hur länge, orsakad av dels ansträngning dels av pälsdjur (katter). Tills för ca 2 år sedan var dom enda symptomen när jag umgicks med katter andningsbesvär. Men rätt som det är så började ögonen klia medan andningsbesvären har blivt mindre påtagliga.

Hur vanligt är detta? När jag tänker efter så har jag haft astma i minst 17 år nu och ögonbesvären kom efter 15 år.

Någon som upplevt liknande?

Annons:
råttan1
4/8/12, 4:34 PM
#1

Har själv ganska svår kattallergi som jag fick för 15 år sedan, men för mig började det med klåda på hela kroppen, rinnande och kliande ögon och näsa.

Gav bort katten jag hade, men sedan 3 år tillbaka så får jag andnöd så fort jag kommer in i ett hus där en katt bor eller om någon har katthår på kläderna så min allegi blev också sämre efter ca 12 år. Frågade min läkare och han kunde inte riktigt svar på varför det helt plötsligt kom, men nu kan jag inte umgås alls med katter utan att bli jättedålig i min andning.

Tyvärr inget svar på din fråga, men symtomen kan ändra på sig utan att någon riktigt vet varför.

Upp till toppen
Annons: