Allergier iFokus

Allergier

Etikettfödoämnesintolerans
Läst 7368 ggr
[Lillfjanten]
0

Lactrase på recept?

kan man få Lactrase eller andra medel mot laktosintolerans utskrivet på recept?

[ElisabethYL]
0

Hittade inte det du nämner på fass.se, men alla läkemedel kan man få på recept. Hurvida Lactrase är ett läkemedel eller ej vet jag inte, men något borde det ju finnas…

[Lillfjanten]
0

#1  har försökt googla, kolla på fass mm, men hittar inget. kom att tänka på det här, då jag fick medicin som innehöll laktos, men som fungerar bra annars, då hade det varit bra om man kunnat få lactrase på recept att använda varje gång innan medicinen.

Lööv
1

Lactras finns reseptfritt på apotek kostar omkring 60 kr. Fråga så får de ta fram det.    Min läkare påstod att så lite som finns i medicin inte har nogon betydelse. Jag försökte med lactras men tyvärr inehöll den gluten så jag blev ännu sjukare.

Jag höll på att skita ihjäl mig av lacktosfri mjölk. Den rekomenderade läkarna för  min kalkbrist.

Ibland litar jag inte på dem. Har inte fått någon hjälp av dem för mina magsmärtor.

Ibland kan de komma av att man får svamp i trmen av för mycket socker. Hoppas du får ihop det något så när. Kram Blossas matte

[Lillfjanten]
1

Jo, jag har köpt det på apoteket, ett 30-p kostade 119 kronor. Men det vore ju bra om man kunde få det på recept, precis som med många andra receptfria medel.

[ElisabethYL]
0

#3 Nu är jag iof ot (ber ts om ursäkt för det) - men prova oatly havredryck i blå förpackning, den använder jag och kanske skulle vara något för dig..

[Lillfjanten]
0

#5  nemas problemas Flört

[ElisabethYL]
0

#6 Glad

Symfoni
1

Läkaren kan skriva ut reseptfria läkemedel, men du får ingen läkemedelsrabatt och det räknas inte med i högkostnadsskyddet.

Vänlighet och omtanke, gör livet roligare Flört

[Lillfjanten]
1

#8 inte på Lactrase kanske, men på många andra receptfria läkemedel så får man utskrivet på recept med förmån, har några såna läkemedel som jag använder.

Symfoni
1

#9 Det var possetiva nyheter Glad När jag fick receptfria på recept, så sa dom på apoteket att man inte fick tillgodoräkkna sig förmånerna.

[Lillfjanten]
0

#10 Det gäller inte alla receptfria medel.

Symfoni
0

#11 aha, då har jag bara haft otur med de receptfria, som jag fått utskrivna.

[Lillfjanten]
0

#12 ja, tyvärr så har man inte tur jämt. det är lika tråkigt när man måste ha receptbelagda medel som inte heller ingår i högkostnadsskyddet. bara att gilla läget Flört