Allergier iFokus

Allergier

Etikettpollenallergi
Läst 5240 ggr
emzan96
0

Har jag pollenallergi?

Hej! Förra året i april började jag få jätteont i magen. Hellst på morgonarna. Jag var växlande hård och lös i magen. Men det slutade typ på hösten. Och nu är det lika igen! Exakt lika magsmärtor. Och så kan mina ögon börja klia så jag blir tokig. Jag tänkte att det var sjukdomen IBS men det slutade ju på vintern. Tyckte jag läst något om magont vid pollenallergi. Vad tror ni? Tacksam för svar!

[Vargöga]
0

Har inte hört talas om att man får ont i magen vid pollenallergi.

emzan96
0
[Vargöga]
0

en korsreaktion är inte en allergi. Det är skillnad. Jag har en massa korsreaktioner (dock inte magont) men det har inte med min pollenallergi. Du kan säkert vara pollenallergiker men du får ont i magen av annat, typ stenfrukter och annat.

emzan96
0

Ja, men om jag skulle ha en korsreaktion är det isåfall pollenallergin som är grunden till att jag har den eller kan man ha sånt utan pollen? Förstår inte riktigt det :S

[Vargöga]
0

Ja det var det jag skrev. Om det är en korsreaktion så är det pollenallergi i grunden. Kanske var otydlig.

emzan96
0

Okej, tack!

[Fröken P]
0

korsallergi är väl allergi? jag har det och jag får allergiska utslag av vissa frukter mm.

http://allergi.nu/om-allergi/allergityper/korsallergi/