Etikettövriga-allergier
Läst 2336 ggr
emmajensennn
2012-05-26, 13:09

Vad kan man göra?

Hej! Jag och min mamma vill så gärna köpa en liten valp! Men problemet är det att… Min låtsaspappa är sjukt allergisk! Vi har försökt med att han får träffa "allergi vänliga" hundar men det funkar inte det heller :( Ni tänker säkert att: "Då får du väll vänta tills du blir större så du kan köpa egen valp", men så lätt är det inte :( Vi har drömt om en till valp (hade en innan låtsaspappa kom som vi fick sälja pga allergien) sedan jag var 4 år… Ocj längtan börjar bli STOR! Nån som vet nått tips eller hur man kan göra?

Just nu har min granne en schäfer tik (Cima) som fyllde 2 år, och jag brukar få sköta om henne, men inte i vårat hus. Har kännt Cima nu i snart 2 år för hon var nån månad gammal när jag träffade henne och hennes bror Kevin första gången :)

Finns det nån mer här som bor i Ekenässjön som kan tänka sig att jag kan få gå ut med eran hund nån gång iblan (behöver inte få betalt!), så vore det super! Men det är INGET måste ;)

You can't make a rainbow without a little rain…
_**www.emmajensennn.blogg.se**_

[ElisabethYL]
2012-05-26, 13:17

Varmt välkommen hit!

Finns det nån mer här som bor i Ekenässjön som kan tänka sig att jag kan få gå ut med eran hund nån gång iblan (behöver inte få betalt!), så vore det super! Men det är INGET måste ;) Tycker det vore en jättebra idé. Varför inte sätta upp lappar på ICA och Coop eller andra mataffärer i området, kanske finns det ett hunddagis eller hundpentionat i närheten där du kan fråga och samtidigt får du en viss kontakt med hundägarna.

silverhuldra
2012-05-26, 13:38

Hej och välkommen önskar även jag.

Jag kan inte annat än hålla med ElisabethYL, det är en kanon ide att sätta upp lappar i den lokala butiken, eller kontakta personer som har med hundar att göra.

Jag tycker att det är en bra kompromiss, för det är ju så att det är svårt att göra något åt en personers allergier, utan det gäller att hitta andra genvägar/kompromisser. Du har ett bra och moget tänk där Ängla_97

Mvh. Silverhuldra                                                                          

emmajensennn
2012-05-27, 20:49

#1  Har satt upp och närmaste hunddagis är tyvärr i Nässjö :(

#2 Tack så jätte mycket för att du "berömmer" mig :'3 Jätte snällt! Det finns ju som sagt inget annat att göra än att "låna" andras vovvar :/

You can't make a rainbow without a little rain…
_**www.emmajensennn.blogg.se**_

Upp till toppen