Outsiders om allergier!
Tipsar om Outsiders på kanal 5 ikväll kl 20, det handlar om just allergier.
Ska titta på det. Tack för tipset.
Allergi är något nytt i mitt liv. Och väldigt tråkigt tycker jag.
Det var inte så intressant, avsnittet.. Hade velat se fler olika allergier i berättelser. Sånt som är mer vardagsmat och lättare att relatera till.
hörde folk diskutera programmet och många tyckte att detta med doftkänsligheten var överdrivet, så kan man ju inte ha det, det finns ju hjälp.. en t.o.m. sa att detta var ett sätt att göra så att man slipper jobba. jösses amalia..
Dom som säger så där, är okunniga. Har abslut ingen aning, hur det är att ha en udda allergi.
Jag hade ingen aning jag heller till för någon månad sedan. Hur snabbt man kan bli drabbad. Det är ingen lek att ha allergi och inget man förstorar, för att få bli sjukskriven.
Det är väl ingen som villa vara sjuk….Ingen som frivilligt vill gå ut i skogen och bo i en husvagn utan ström och andra bekvämligheter, men finns det inget annat sätt att överleva på, så skulle jag göra likadant.
Tragiskt att dom inte heller blir trodda på, varken av staten eller människor.
Det kommer nog en dag, när dom får bygga speciella hus, där folk med svår allergi kan bo.
det konstiga är ju att några av dem som sa så, själva har allergi och astma. annars har jag förståelse för att folk inte kan förstå hur man kan vara allergisk mot det ena och det andra, precis som att man inte kan känna andras värk. men man behöver inte uttala sig hursomhelst för det.
Nej, jag håller med, ingen blir hjälpt av elaka kommentarer, snarare tvärtom kan jag tycka. Om man hela tiden måste försvara sig för att bli trodd, blir ju hela situationen ohållbar.
okunnighet ställer till en massa överallt.. de måste vara jätte svårt att bli trodd om man är annorlunda.. om i detta fall en annorlunda allergi. vet bara hur svårt de var med min handledsskada ingen trodde att jag hade ont för de syndes ju inte.. å syns de inte så finns de inte för en hel del folk..
å då trycker dom ner å misstror dom som verkligen är drabbade.. å de är tragiskt..
sen finns de tyvärr alltid sånna som försöker utnyttja systemet åxå:/ men de betyder ju inte att de inte finns dom som verligen lider av de på riktigt..
Helt rätt!
Har själv bråkat på jobbet om en parfym som nyligen börjades med som vissa bara var tvugna att spraya hela toan med… Till slut åkte jag i två veckor till shoppingcentret 1 km från jobbet på rasterna och gick på toa där - då gick de med på att ta bort den (antagligen för att jag sa att annars kunde de betala min bensinräkning). 
Ibland måste man bokstavligen visa att man faktiskt har ontg av saker - men det är inte så lätt alla gånger…
#4 Det går att bygga bra hus eller elsanera för elöverkänsliga, men det kostar mellan 500 000 och 1 000 000 kr. Problemet är att det är den enskilde som får bekosta det, samhället hjälper ytterst sällan till. Är man sjuk är det inte så många som kan hosta upp så mycket pengar. Tyvärr är det alltfler som blir drabbade.
I dessa hus har man sanerat elen och fått bort strålningen. Det intressanta är att en del med astma och allergier blir helt bra när de inte utsätts för strålning. Det har visat sig att histaminproduktionen ökar av strålningen. Detta skulle kunna vara en av förklaringarna till att det har ökat så mycket. Jag bor i ett sådant hus och min son som bor 30% hos mig har inte behövt ta ögondroppar och bara någon enstaka gång nässpray pga pollenallergi sedan jag fick bort strålningen. Han har även blivt mycket gladare och lugnare.
När det gäller doftöverkänslighet borde det egentligen heta kemikalieöverkänslighet eftersom det är kemikalierna i parfymerna som är skadliga. Många reagerar dessutom på vedrök, lim, mm.
Sen är jag väldigt tacksam för att inte behöva försvara de elöverkänsliga i denna tråd. Det känns skönt.
Varmt välkommen hit!
Vad roligt att du har fått en betydligt gladare son genom att flytta till ett el-fritt hus. 
Jag tror du kan känna dig lugn med att slippa försvara elöverkänsliga i denna tråd.