Allergier iFokus

Allergier

Etikettfödoämnesallergi
Läst 1623 ggr
[Fröken P]
0

Tomt i hyllorna..

nuförtiden så tycker jag att butikshyllorna ofta gapar tomma där laktosfria mejeriprodukter ska finnas. speciellt mjölken då. jag får börja hamstra varje gång det finns hemma, för man kan inte vara säker på att det finns nästa gång jag behöver handla.

pratade med en butiksanställd igår, och denne sa att just laktosfri mjölk har börjat sälja väldigt mycket.

du som köper såna produkter, hamstrar du eller köper lite till behov? de är ju dyrare, så det kostar ju om man ska köpa en 10 liter på en gång, men det positiva är ju att de har längre hållbarhet än vanlig mjölk.

[Vargöga]
0

Det spelar ju ingen roll om man köper 10 på en gång  än en och en för slutsumman blir ju densamma. Flört

Jag tror att folk köper på sig flera styckna just för att de har längre hållbarhet så slipper folk fara till affären flera gånger i veckan bara för lite mjölk.

[Fröken P]
0

#1  om man har de pengarna just då ja. det är skillnad på att betala 28 kr eller 140 kr dagarna före lön Flört sen så är jag tacksam över att slippa bära mer än nödvändigt.

sen tar det ju en massa plats i kylen om jag ska ha tio liter där och de andra lika mycket Cool

silverhuldra
0

Här där jag bor, brukar det inte vara några problem med att få tag på laktosfriaprodukter, har inte den ena butiken så har säker någon av de andra (de ligger väldigt tätt här) Det kan möjligtvis vara gräddfilen och crem fraichen som kan ta slut emellan åt.

Mvh. Silverhuldra