Annons:
Etikettbarnallergier
Läst 3317 ggr
ho0mii3z
3/20/12, 4:09 PM

Fiskallergi 7 månader

Min yngsta dotter på 7 månader har fått fisk allergi och mår jätte dåligt av den..

Är det verkligen sant att den växer bort med tiden ?

Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag

Annons:
saraBvB
3/20/12, 7:54 PM
#1

en del allergier växer bort andra inte. Jag vet inte hur det brukar vara med just fisk allergi, men mjölk tror jag är vanligt att den växer bort.

Vänta och se skulle jag säga fisk allergi kan ju tyvärr vara väldigt aggresiv så rådgör med läkare om ni ska testa och se om allergin har vuxit bort.

ho0mii3z
3/21/12, 7:47 AM
#2

£1 vi får inte testa något med den, vi får inte längre själv äta fisk hemma, för att bara tillaga fisken blir hon jätte sjuk av, sen om jag äter fisk ute och kommer hem, så  får jag inte ta eller pussa i bebisen för jag kan ha spår av fisk på mig och hon blir svin sjuk :(

Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag

[Vargöga]
3/24/12, 7:49 PM
#3

Oftast är det torsk barnen är allergiska emot.

Cameo47
5/12/12, 9:04 PM
#4

Torskfiskar och skaldjur brukar väl vara vanligast? Vissa allergier kan växa bort, dock har jag inte hört att någon blivit av med nötallergi. Om det bara är fisk på allergilistan är det ju inte så knepigt. Dottern hade en lista på vad hon fick äta när hon var liten och den listan var rätt kort.

Why is it that dinosaurs always die running?

silverhuldra
5/12/12, 9:13 PM
#5

Det här med allergier är svårt, många brukar de säga kan växa bort, men att det brukar göra det betyder inte att de alltid gör det. Jag kan bara titta på sonen - äggallergi brukar växa bort i 5-6 år ålder, han är nu 14….. och reaktionerna blir större och värre än de var då han var liten. Så jag kan bara säga att ni får vänta och se. Håller tummarna för att de ska växa bort i erat fall.

Mvh. Silverhuldra

ho0mii3z
6/2/12, 5:57 PM
#6

Hej!

Nu är min bebis 10 månader och vi har uteslutit fisk helt.
Men det visade sig att hon klarar av att vi lagar fisk.. Men hon får inte få spår på huden eller äta den själv.
Men luftburna sporer var inte så allvarligt som dom trodde från början.

Så vi undviker fisk!
Tack för att ni delat med er och er omtanke! Jag tror detta kommer växa bort!

Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag

Annons:
[ElisabethYL]
6/2/12, 6:19 PM
#7

Håller tummarna!

silverhuldra
6/2/12, 6:31 PM
#8

Vad skönt att den inte var luftburen. Håller tummarna här med Glad

Mvh. Silverhuldra

Cameo47
6/4/12, 6:01 PM
#9

Ni kanske kan äte fisk till lunch när barnet går på dagis? På det sättet kan ni få i er fisk och barnet slipper att ni lagar det hemma. Min dotter blev ej av med sin torsk- och skaldjursallergi men den har blivit något bättre. Hon kan äta andra fiskar förutom torskfiskar och skaldjur.

Why is it that dinosaurs always die running?

Upp till toppen
Annons: