Allergier iFokus

Allergier

Etikettfödoämnesallergi
Läst 2139 ggr
[Vargöga]
0

Åh så irriterande

Jag skall ha mjölkfritt, inte laktosfritt. Blir så irriterad när folk inte vet skillnaden. Jag är på sjukhuset (psykiatriska) och sa till om MJÖLKFRITT, gissa vad jag får? Jo laktosfritt. :-| Kökspersonalen på ett sjukhus borde ju veta skillnade.

[ElisabethYL]
0

Varmt välkommen hit!

Förstår dig. En gång fick jag remiss till en hudläkare och sa att jag tål ingen antibiotika, självklart försökte han skriva ut just den antibiotikan som utlöste allergin ifrån början…

silverhuldra
0

Tyvärr är kunskapen om olika typer av allergi väldigt bristfällig i vårt samhälle .

Mvh. Silverhuldra

[Vargöga]
0

Jo kunskspen är dålig i många lägen. Sköterskan som tog emot mig trodde också att det skulle vara laktosfritt så det kan vara hon som gjort fel men det är lika irriterande vilket fall som helst. Jag har på min läkarens rådan att äta mjölk ochglutenfritt men jag väntar med gluten tills jag testat mjölken först. När mina flickor var små så var det samma sak med deras allergier. Deras farmor trodde inte att det gjorde något om hon stekte i smör för hon trodde att det skulle försvinna i värmen.

mayolica
0

Förstår att du blir arg.  Kökspersonalen på ett sjukhus ska kunna sånt det är ett krav , jag har svårt att tänka att felet är deras. (har själv utbildning och har jobbat i några olika sjukhuskök)  Troligtvis är det sköterskan som var trög och bestälde fel, det är viktigt att man är noga med att ge rätt information,och även ser till att informationen  verkligen går fram och uppfattas.

Tyvärr är det jättevanligt att folk blandar ihop och förväxlar laktosfritt och mjölkfritt,jag förstår inte vad det är som gör att vissa människor är så trögfattade? Man kan förklara hur många gånger som helst för vissa personer utan att det kopplar. Tyvärr gäller det allt för många.

Hoppas du får det du ska ha,lycka till.

~ mayolica ~

[Vargöga]
0

Tack. Ja det är så att jag måste välja det rätta men tyvärr har jag ingen aning om brödet jag äter vad det innehåller. Skall inte vara hör många dagar till så jag får göra enny omstart när jag kommer hem.

silverhuldra
0

Tråkigt om man inte kan känna sig säker på ett sjukhus Obestämd

Mvh. Silverhuldra

mayolica
1

Ja det är mer än "tråkigt" Det ska inte få förekomma så många onödiga slarvfel i sjukvården som det gör. Skrikandes

~ mayolica ~