Annons:
Etikettöverkänslighet
Läst 3059 ggr
[Fröken P]
7/8/12, 6:57 AM

har du känslig hy?

jag rengör mitt ansikte varje morgon, ibland med acnelösning, ibland vanligt djuprengörande ansiktsvatten. därefter mjukgörande lotion. på kvällarna så kan det börja klia i ansiktet, det kan bli små utslag, och då vet jag, nu måste jag gå och dra på lite acnelösning igen (det tar bort fett och smuts väldigt bra) och jodå, bomullstussen blir svart, så jag får klåda och irritation av smuts som kommit efter t.ex matlagning och om jag städat och fått damm i ansiktet.

någon som också har känslig hy och vilka produkter använder du då? själv måste jag enbart ha oparfymerat i ansiktet och inga krämer, då det blir för fett och jag får klåda.

Annons:
[ElisabethYL]
7/8/12, 8:13 AM
#1

Känner igen mig i det d skriver Fröken P…

Skillnaden för mig är att jag jobbar i en extremt dammig miljö och blir alltså ganska lortig när svetten gör att dammet klibbar fast.

Brukar aco acnelösning, apoliva ansiktsvatten och på helgerna apoliva dagkräm samt apoliva nattkräm på vardagarna… (fast jag får ändå lite acne inimellan, men inte i närheten vad jag hade innan) Skäms

[Fröken P]
7/8/12, 8:18 AM
#2

det är så trist att vara så känslig, man blir så begränsad vad gäller ansiktsprodukter, och det gäller ju även smink förstås.

[ElisabethYL]
7/8/12, 8:24 AM
#3

ja, smink brukar jag själv bara vid "finare" tillfällen och då extra milt smink… (tur jag inte har ett jobb där jag behöver sminka mig, men det skulle nog se ut om man går omkring sminkad i ett "grisigt" blåställ hela dagarna Flört)

silverhuldra
7/8/12, 10:25 AM
#4

Det ända jag använder i smink väg är ögonskugga och kajalpenna, allt annat täpper igen porerna.

Mvh. Silverhuldra

Upp till toppen
Annons: