Allergier iFokus

Allergier

Etikettfödoämnesallergi
Läst 3033 ggr
[Fröken P]
2012-08-06 02:55
1

Matdagbok

Skriver du matdagbok? har du gjort det nångång? jag ska börja imorgon art skriva, har haft problem med magen några dagar, mem någon laktos har jag inte fått i mig, så jag måste försöka komma åt problemet. misstänker nu att jag har allergi mot mandel, men hoppas verkligen att jag har fel;) en matdagbok kan nog också ge mig en tankeställare på vad jag stoppar i mig.

silverhuldra
2012-08-06 09:36
0

nja har aldrig skrivit matdagbok för att jag har haft problem med något jag äter, däremot bokförde jag vad jag åt under en period för många årsen då jag skulle gå ner i vikt.

Mvh. Silverhuldra

Namiko
2012-08-17 12:15
0

Jag har enbart gjort det när jag fick det som uppgift på universitetet. Då skulle allt skrivas ner i exakta mängder och det var bara jobbigt att laga mat när allt skulle vägas. Men att skriva ner bara vilka matvaror man får i sig skulle kännas lättare och vara ett alternativ om jag kände att jag behövde få bort något ur min kost men inte visste vad.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

silverhuldra
2012-08-17 18:18
0

Hur går det med matdagboken #0 ?

Mvh. Silverhuldra

[Fröken P]
2012-08-17 18:32
0

Inte bra alls ;) Har haft en massa annat att tänka på, men har undvikit mandel och magen är bättre. Ska verkligen försöka komma igång med skrivandet, om inte annat för att kunna gå ner några kilo inför min kommande tuttoperation ;)

silverhuldra
2012-08-17 22:12
0

mmmm påminn mig inte, jag har ingen analkande tuttoperation men en himmla massa kilon att ta hand om. Någon som är intresserad att ta över ett gäng, jag säljer dom biligt Flört

Mvh. Silverhuldra

[Fröken P]
2012-08-18 06:37
0

jag säljer inte mina kilon, jag betalar för att bli av med dem om nån vill ha Flört jag hoppas dock att det försvinner några i och med operationen och den närmaste tiden efteråt.

silverhuldra
2012-08-18 10:18
0

hahaha tja ja får väl skänka bort mina (betala har jag inte råd med Flört) Själv får jag nog sätt igång med lite tänk på vad du äter och ta inte så mycket, men det får vänta till i september - ska bort varandra helg ram till dess.

Mvh. Silverhuldra

[ElisabethYL]
2012-08-18 17:01
0

Du får gärna sälja tvåsiffrigt med kilon till mig, silverhuldra Flört

Skrev matdagbok en vända - men kom av mig efter ett tag, fast jag skulle nog må bra av att gå upp "några" kilon… Oskyldig