Värmeallergi?
Tror jag blir galen. Började i våras med klåda och nu är det ohållbart, kliar sönder mig och kliar och kliar. Varit på hud och dom vet inte vad det är. Skickar en till psykakuten(!!!) och skyller på mitt psyke, dock höll psykologen verkligen inte med henne att jag skulle klia sönder mig för en svag medicin jag ätit i sju år.
Någon som vet något om värmeallergi? Går det att testa på något sätt? Jag har nästan alltid förhöjd temperatur och innan i våras hade jag feber tre feber non-stop och var hemskt dålig. Tror det är värmeallergi men hittar inte någon bra information om detta. Ska ringa läkaren, en annan än idioten på hudkliniken, men vill gärna ha något "under fötterna" när jag går dit…
En del är känsliga för plötsliga värmeväxlingar vet jag, men renodlad värmeallergi känner jag ej till något om. Men som sagt en del klarar inte värmeväxlingar och kan i värsta fall få en anafylaktisk chock av det i extremfall, så visst kan man reagera även om det är svårt att tro.
Har du kollat olika kontaktallergier? Parfym i tvätt och sköljmedel? på sommaren svettas man ju mer och kläderna klibbar fast, tänkte om det kanske kanske kunde vara något?
Ja jag har parfymfritt i allt jag tvättar med och inte bytt tvättmedel.
Hoppas någon vet något mer :/
Jag har värmeallergi, yttrar sig i utslag och kliande under hela sommarhalvåret när det är för varmt.
Jag har dock låg kroppstemperatur så där skiljer jag mig lite från dig.
Har även köldallergi, och det testade läkarna genom att lägga en isbit i en plastpåse och sedan på huden. Funkar i alla fall för mig att göra likadant med en vetekudde eller liknande vid värmeallergin.
Nu vet jag att denna tråden är gammal, men ja. Fick du något svar sedan?
Ja det fick jag! Dom missade skabb som jag föreslog redan vid första besöket!
Oh! Ja skabb är inte kul! Det har jag haft det med! Men skönt att du fick svar! :)