Allergier iFokus

Allergier

Etikettfödoämnesintolerans
Läst 6583 ggr
Spejan
2012-10-22 00:22
0

Äggintolerans?

Jag har under ett års tid haft otroliga buksmärtor och problem med magen.

För ett och ett halvt års sen så slutade jag med gluten och komjölk. Jag är noga med att få i mig vitaminer och mineraler som jag saknar när jag inte tål några mjölkprodukter. Mådde jättebra av att ta bort de här både psykiskt och fysiskt.

Men sen börja de. Kunde nån gång då o då får plötsliga kraftiga buksmärtor som varar allt mellan 15 minuter och 3 timmar.

Den gången de varade i 3 timmar fick jag åka ambuland till akuten.

När de började var det inte så ofta men sen har det blivit mer o mer och nu i flera månader har jag haft ont i buken ständigt och nästan varje gång nu innan de är dags att tömma magen kommer smärtorna. Sen när de väl kommer ut så slutar smärtorna.

jag har gått ner mycket i vikt för de hela har resulterat i att jag knappt vågar äta för att jag vet ju att de ska ut sen igen och då blir de en plåga.

Men har nu funderat på om det kan vara äggen jag inte tål. Om de är det som gör såna smärtor?

Jag har fått alla undersökningar man kan redan så inget verkar vara fel i buken enligt läkarna.

Jag har ju läst att äggallergi kan ge buksmärtor. Stämmer det?
Är det någon av er som inte tål ägg och upplevt buksmärtor av dom?

Internettan
2012-11-12 05:04
0

Jag känner två personer som får ont i magen av ägg. Särskilt av kokt ägg. Verkar som att kokt ägg är värre än t ex stekt. Dessa personer har dock inte fått så ont som du beskriver, men ändå ont. Prova att utesluta.

Om inte det hjälper kan det kanske vara idé att utesluta allt utom det du är säker på att du tål. Och sen införa ett livsmedel i taget. Det finns ju fler saker du kan reagera på.

"Every point of view is a view from a point."