Kan jag få hjälp?
Jag är 20 år och haft astma/allergi hela mitt liv.
Mina största problem är:
Pälsdjur, Pollen, Rök och Damm.
Men självklart så älskar jag djur, specielt pälsdjur som hund och katt.
Men finns det medeciner att ta så jag kan umgås med djur, och kanske till och med ha ett eget?
Har haft en hund i tre år nu som jag känner av varje gång jag busar, leker och myser med honom. Och skulle gärna vilja få något tips på medecin som dämpar mina astmareaktioner.
Visst kan jag gå till läkare och rådfråga. Men tänkte höra om någon annan har sin personliga åsikt om medeciner som funkar bra/dåligt för dig/er?
Ps. Mina astma reaktioner är Svårigheter att andas, snuva, röda och kliande ögon och i udda fall eksem.
tack på förhand.

Har du testat någon av de receptfria allergimedicinerna som finns på apoteket?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Har varit in två gånger på två olika apotek. Och dom har tipsat om vissa läkemedel men verkar inte blir någon större skillnad =(
Med tanke på att du har astma så bör ju även en astmaspray användas dagligen, det kan vara farligt att få astmaattacker.
Sedan så har jag ätit både tavegyl och clarityn emot allergi, och dessa funkar bra för mig. Tavegyl är bäst, men man blir trött av den.
Om inte detta funkar för dig så vet jag inte, tyvärr.
Vad är det för hund du har? Korthårig eller långhårig? Är det pälsen eller något annat på djuren som gör att du blir allergisk?
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
ALLA Pälsdjur ger reaktioner OM MAN ÄR ALLERGISK mot päls djur och det är PROTEINERNA i djuret som ger reaktion . Däremot så finns det djur ( expl :hund ) som ger mindre reaktioner en av dessa hundar är Chines Crested powder puff * varför vet man inte men det kan vara deras tunna hud /?
Finns en till ras som ger mindre allergi men kommer inte på vad den heter ?
Antihistamin är BRA att ha till hands det ska man ta , men Om man hela tiden utsätter sig för det man inte tål så minskar tolleranströskeln hela tiden , man kan likna det med en kanna med vatten den kannan ska vara tom dvs då mår man bra och har INGEN ALLERGI men om man utsätter sig hela tiden för saker som man inte TÅL då är kannan nästan FYLLD och till slut svämmaar den över och i praktiken så innebär det att man får ALLERGISK REAKTION om det fortsätter så kan man få anafylaktisk chock ett livshotande tillstånd.
mvh Mona H
Måste säga att jag tror precis som mamma_mo att dina problem i grunden bottnar i att du utsätter dig för allergenet (i det här fallet hund) mer än vad kroppen tål.. 
Det är inte lätt att göra sig av med en familjemedlem, men köp i vart fall ingen ny hund och rådfråga läkare om hur du ska gå tillväga…
På lång sikt tror jag inte att allergitabletter är lösningen, tyvärr..
Jag är också rätt pessemistisk vad det gäller exponering. Utsätter man sig för allergener så riskerar man att allergin utvecklas och blir värre. För min del är det så att jag också väldigt lätt utvecklar nya pälsdjursallergier. Varje gång jag exponeras för ett nytt pälsdjur eller fåglar med för den delen har jag utvecklat en ny allergi.
Jag tar både antihistaminer och astma mediciner varje dag. En del astma mediciner bör tas i förebyggande syfte. Antihistaminer tar jag för att det finns mycke exponering som är svår att undvika. Att ha pälsdjur är däremot helt omöjligt det skulle aldrig funka för mig.
Men det behöver förstås inte vara det samma för alla. Jag tycker att det är bra att göra en utredning och se över hur man ska medicinera för att må så bra som möjligt.
Vad gäller hundar så kan det variera, man kan vara allergisk mot alla hundar, eller vissa. Vilka är individuellt, man kan tåla en individ av en ras, men inte en annan. Valpar är oftast mer allergiframkallande än vuxna hundar.
Katter o hästar är i regel mycket svårare med.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.