Allergier iFokus

Allergier

Etikett: födoämnesallergi
Läst 4675 ggr
Ekralf
0

Ersätta mjölkprodukter i LCHF?

Hej, Ralf heter jag och är ny här.

Jag har Ulcerös Colit sedan 2005 men 2010 började helvetet på allvar!

Efter en peniccilinkur i januari i år så har jag aldrig riktigt blivit bra, gjorde spott-test som visade på överskott av candida-bakterier och jag har köpt diverse preparat för att utrota dessa samt började med LCHF…

Har mer eller mindre käkat kortison i ett års tid nu och har beslutat mig för att nu får det räcka, läste en bok av Annika Lagerhorn och det köper hennes resonemang fullt ut…(att utesluta det man är känslig mot)

Började därför med en LCHF-kost förra måndagen och blödningarna och slemmet upphörde efter enbart 3 dagar!!! Dessutom UTAN kortison!

Men dom senaste dagarna så har det blivit lite sämre igen…vet inte hur länge jag orkar ha det så här! Sjukskriven veckan ut och behöver ha ordning på tarmen så jag kan återgå till mitt jobb, jobbar som golvläggare och har nästan aldrig tillgång till toalett när jag jobbar…riskerar att förlora mitt jobb eftersom chefen aldrig kan planera något då jag är ofta tvingas hålla mig hemma pga att tarmen är kass!

Funderar på att helt utesluta mjölkprodukter i min LCHF men hittar ingenting om detta, tror att det är mjölkproteinet jag inte tål.

Hur löser man detta? Vad kan man ersätta mjölkprodukterna med?

Har läst om kokosfett och det är ju ett alternativ för att få i sig mer fett, det borde ju finnas någon mer än mig som har detta dilemma….SNÄLLA SNÄLLA HJÄLP MIG!

silverhuldra
0

Hej och välkommen!

Oj det är inte i någon lätt sits du sitter i, då du går på LCHF så går ju både ris och havredryck bort. hur sojadryck fungerar vet jag inte. Kokosmjölk/grädde?, mandelmjölk? Det som kan vara viktigt att tänka på är att det inte finns kalcium i icke berikade produkter, det kan då vara viktigt att ersätta det med t ex extra tillskott. Istället för margarin olika typer av olja?

Mvh. Silverhuldra

Ekralf
0