Hjälp mig
Hej!
Sedan September förra året har jag drabbats av något mycket märkligt. Mitt vänster öga svullnar upp otroligt mycket, jag får som en stor påse under ögat och det nästan domnar, ögat kliar inte, samtidigt brukar näsan börja klia, huvudet känns "stort" och halsen gör ont. Eller jag vet inte riktigt hur jag ska förklara det, den känns torr och nästan svider när jag sväljer. Jobbigast är att de två senaste gångerna har jag fått svårt att andas, det är som om någon sitter på mitt bröst
Alla gånger utom den senaste gången har jag varit utomhus och rört på mig, den senaste gången stod jag i duschen och hade varken rört sådär speciellt mycket på mig eller varit utomhus.
Jag har varit hos en läkare, det var när jag för första gången fick svårt att andas och fick åka till akuten, men han visste inte vad det skulle kunna vara. Men jag fick lite kortison att ta om jag absolut inte kunde andas.
Jag har ingen aning om vad det här skulle kunna vara, så jag undrar om ni har några gissningar eller vet vem jag ska vända mig till? Tycker att det är sjukt läskigt att jag får svårt att andas och vill gärna veta vad jag då ska "skydda" mig emot så att det inte händer.
Kort om mig
- 15 år
- Inga tidigare allergier förutom att jag började få nässelutslag förra sommaren
- I övrigt frisk och kry
- Normal viktig
- Äter inga mediciner
- Har linser (tror dock inte att det är deras fel då jag har haft dem i 3 år och symtomen började förra hösten)
Jag skulle vara så sjukt tacksam om någon vänlig själ skulle kunna tänka sig att hjälpa mig! Om det finns någon information jag missat som ni skulle behöva så är det bara att fråga och jag ska försöka svara.
Mvh, Emma
Jag tycker du ska kontakta skolhälsovården samt den optiker som kollar dina ögon. Reaktioner mot linserna kan man få efter flera års användning. Infektioner, små sår eller liknande. Det gäller att utesluta att det inter är någonting sådant.
Medarbetare Hittekatter iFokus
Silikonlinser kan ta flera år att utveckla, om det nu är silikonlinser, följden blir att man blir allergisk mot all silikon.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
#1 #2 Vad är symptomen för silikon allergi? Jag googlade och jag hittade en massa symptom här: http://medisato.com/sv/silikonallergi-symptom/
Det enda som stämmer på mig är Andningssvårigheter? Mina andra symptom står inte med och de symtom där känner jag inte av. Plus, jag använder mina linser VARJE dag, om jag hade silikon allergi borde jag väl känna av det när jag har dem i..? Det hände fem gånger under hösten förra året (4 månaders period) och sedan nu en gång. Dessutom är det bara ett öga som svullnar upp 😕
#3 Jag har inte day and night linser, utan linser jag tar in och ut varje dag. Det är inte heller mitt ögonlock som svullnar upp, utan under ögat. Det kliar inte det minsta, utan mer "domnar bort". Dvs är svårt att röra musklerna runt ögat (då menar jag inte att det är svårt att röra själva ögongloben) :(