Allergier iFokus

Allergier

Etikettbarnallergier
Läst 3265 ggr
villavägen
2013-03-30 09:31
0

veteallergi

Har en son med troligtvis veteallergi. Vilka symtom visar era barn? Min son får bara diarréer. Hade blod i avföringen även i höstas. Funderar mycket om det kan vara glutenintolerans. Han visar inget på prover. Är nu 15 månader och vi provocerar vete men måste avbryta pga diarréena. Jag har bara läst om barn som har andra symtom vid veteallergi så jag är förbryllad. Han äter mjölkfri och äggfrikost och dricker nutramigen.

Zabbio
2013-03-30 09:37
0

Veteintolerans och glutenintolerans är inte riktigt samma sak :) Blev osäker på om du hade det klart för dig efter hur du skrev.

Jag tål inte vete, jag får ångest. Gluten tror jag att jag kan tåla men är inte säker.. Syns inget på prover.

Vilka symptom barn får vet jag inte, upptäckte mitt när jag var 24. Men har intrycket tt dålig mage brukar vara gluten. Gluten syns inte heler på alla tester - mår han bra om ni utesluter det så är väl det den starkaste indikation man kan tänka sig..

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

villavägen
2013-03-30 16:20
0

Jo jag vet skillnaden mellan veteallergi och glutenintolerans. Det är bara det att vår läkare är säker på att det är allergi. Hon säger att glutenintoleranta barn blir mest förstoppade. Nu ska han börja till dagis till hösten och man önskar han visade något på allergitestet. Det ligger i bakhuvudet och gnager hela tiden om vi gav honom för lite vete de veckorna inför glutenutredningen. De tog bara blodprov gjorde aldrig någon biopsi. Men om du får ångest av vete kanske det finns alla möjliga symtom som man kan uppvisa i kroppen. Min son får diarré som luktar illa.

Zabbio
2013-03-30 17:43
1

Lycka till med att hitta svar :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.